Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

986
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

228
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نوع انگیزه یادگیری زبان انگلیسی در دانشجویان پزشکی و دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان

صفحات

 صفحه شروع 35 | صفحه پایان 44

چکیده

 زمینه و هدف: انگیزه, متغیری است که در مقوله یادگیری از آن به عنوان یک رکن اساسی یاد می شود. صاحبنظران, آن را به دو گونه انگیزه یک پارچه (Integrative) و انگیزه ابزاری (Instrumental) طبقه بندی می کنند. در این مطالعه, انگیزه دانشجویان رشته های پزشکی و دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در یادگیری زبان انگلیسی مورد بررسی قرار گرفته است.مواد و روش ها: این مطالعه توصیفی - مقطعی در سال 1388 انجام شد و کلیه دانشجویان رشته های پزشکی و دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان که در مقطع علوم پایه مشغول به تحصیل بودند (200 نفر), مورد مطالعه قرار گرفتند. ابزار جمع آوری اطلاعات, پرسشنامه استاندارد انگیزه های یادگیری و نگرش Gardner بود. اطلاعات با استفاده از آزمون های توصیفی و تحلیلی از جمله t مستقل تجزیه و تحلیل شدند.یافته ها: از دانشجویان مورد بررسی, %35.5 در رشته دندان پزشکی و %64.5 در رشته پزشکی تحصیل می کردند. از این تعداد, %44.8 پسر و %55.2 دختر بودند. میانگین کلی نمره بدست آمده از بررسی سوالات مربوط به سنجش انگیزه های یک پارچه (3.83) و ابزاری (4.21), به ترتیب نشان دهنده انگیزه زیاد و خیلی زیاد دانشجویان در یادگیری زبان انگلیسی بود. مقایسه میانگین کلی نمرات انگیزه های یک پارچه و ابزاری, تفاوت معنی داری نشان نداد.نتیجه گیری: این مطالعه نشان دهنده انگیزه بالای دانشجویان پزشکی و دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در یادگیری زیان انگلیسی, و افزایش این انگیزه در طول دوران دانشگاه نسبت به دوران دبیرستان می باشد. لذا بایستی دانشجویان را با برنامه ریزی صحیح در جهت یادگیری بیشتر, یاری نمود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    هاشمی، زهرا، هادوی، مریم، و رضاییان، محسن. (1391). بررسی نوع انگیزه یادگیری زبان انگلیسی در دانشجویان پزشکی و دندان ‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان. مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 11(1 (پی در پی 42))، 35-44. SID. https://sid.ir/paper/454502/fa

    Vancouver: کپی

    هاشمی زهرا، هادوی مریم، رضاییان محسن. بررسی نوع انگیزه یادگیری زبان انگلیسی در دانشجویان پزشکی و دندان ‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان. مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان[Internet]. 1391؛11(1 (پی در پی 42)):35-44. Available from: https://sid.ir/paper/454502/fa

    IEEE: کپی

    زهرا هاشمی، مریم هادوی، و محسن رضاییان، “بررسی نوع انگیزه یادگیری زبان انگلیسی در دانشجویان پزشکی و دندان ‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان،” مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، vol. 11، no. 1 (پی در پی 42)، pp. 35–44، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/454502/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا