مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

8,775
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

4,204
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

10

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش بازاریابی در توسعه صنعت گردشگری

صفحات

 صفحه شروع 49 | صفحه پایان 68

چکیده

 علی رغم توانمندی های ایران در زمینه گردشگری, متاسفانه تاکنون نتوانسته به جایگاه شایسته ای در این صنعت دست یابد. ازجمله عواملی که می تواند صنعت گردشگری کشور را توسعه و بهبود بخشد, بکارگیری ابزارها و پارامترهای موثر بازاریابی است. لذا این مقاله نقش بازاریابی را در توسعه صنعت گردشگری استان سمنان مورد توجه قرار داده و در این راستا پنج عامل, تعدیل سیاست گذاری های کلان کشوری, توسعه ساختارهای زیربنایی, توجه به جاذبه های گردشگری, فعالیت های تبلیغاتی و تنظیم راهبردها براساس توزیع جاذبه ها که به نظر می رسد با توسعه صنعت گردشگری استان سمنان مرتبط باشند به عنوان ابعاد موضوع مطرح شد. پس از آن به جمع آوری اطلاعات و شناسایی جنبه های مختلف موضوع از طریق مصاحبه با کارشناسان, مدیران و صاحب نظران حوزه گردشگری, و مطالعات کتابخانه ای پرداخته و برای پاسخگویی به چگونگی ارتباط این عوامل با توسعه صنعت گردشگری استان سمنان پنج فرضیه, تدوین گردید. جامعه آماری پژوهش کلیه مدیران, کارشناسان و صاحب نظران در حوزه گردشگری شامل 300 نفر و حجم نمونه مطابق با جدول مورگان 169 نفر برآورد گردید و به شیوه نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شد. به منظور جمع آوری اطلاعات از پرسش نامه محقق ساخته ای که با 49 شاخص با مقیاس پنج گزینه ای که پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ به میزان 82/ 0 محاسبه شده, استفاده شده است. داده های گردآوری شده با شاخص های آماری کای دو, ضریب آزمون کوهن و آزمون فریدمن تجزیه و تحلیل شدند. نتایج نشان داد تمامی عوامل تاثیرگذار که در این پژوهش مطرح شده اند در توسعه صنعت گردشگری استان سمنان موثراند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    امین بیدختی، علی اکبر، و نظری، ماشااله. (1388). نقش بازاریابی در توسعه صنعت گردشگری. چشم انداز مدیریت بازرگانی (چشم انداز مدیریت (پیام مدیریت))، 9(32)، 49-68. SID. https://sid.ir/paper/455773/fa

    Vancouver: کپی

    امین بیدختی علی اکبر، نظری ماشااله. نقش بازاریابی در توسعه صنعت گردشگری. چشم انداز مدیریت بازرگانی (چشم انداز مدیریت (پیام مدیریت))[Internet]. 1388؛9(32):49-68. Available from: https://sid.ir/paper/455773/fa

    IEEE: کپی

    علی اکبر امین بیدختی، و ماشااله نظری، “نقش بازاریابی در توسعه صنعت گردشگری،” چشم انداز مدیریت بازرگانی (چشم انداز مدیریت (پیام مدیریت))، vol. 9، no. 32، pp. 49–68، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/455773/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button