Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,277
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی سبک یادگیری دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 زمینه و هدف: اساسا هر کس ترجیحا با یک شیوه خاص بهتر یاد می گیرد و اساتید باید شیوه تدریس خود را با سبک یادگیری (learning style) دانشجویان تطبیق دهند. اما بنظر می رسد ما در کلاسهای درس کمتر به این مقوله مهم توجه می کنیم ممکن است باعث افت  کارآیی تدریس گردد. بدین منظور این مطالعه در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان در سال 1383 انجام گرفت.روش و ابزار: این مطالعه یک پژوهش توصیفی است که در آن 130 نفر از دانشجویان پرستاری و بهداشت و مامایی مورد مطالعه قرار گرفتند. برای جمع آوری داده ها از یک پرسشنامه استاندارد شده که در آن 30 سوال در 6 حیطه یادگیری دیداری (visual)، مشارکت عملی در کلاس درس (tactile)، شنیداری (auitory)، گروهی(group)  کار عملی در فیلد و آزمایشگاه (kinesthetic) و یادگیری انفرادی (individual) مورد استفاده قرار گرفت. نظرات افراد مورد مطالعه در مورد ترجیح آنان در یادگیری با استفاده از امتیازبندی لیکرت بین 5-1 تعیین گردید. پس از جمع آوری داده ها امتیازات کسب شده طبق دستورالعمل در عدد 2 ضرب شده بصورت زیر دسته بندی گردید: 5-38 (major LSP)، (minor LSP) 37- 25و 24-0 (negligible LSP) تعیین گردید. سپس بااستفاده ازآمارتوصیفی نتایج مورد تحلیل آماری قرار گرفت.نتایج: 44 نفر (3/32  درصد) از افراد مورد مطالعه مذکر و 88 نفر (7/67  درصد) مونث بودند. 59 نفر (4/45 درصد) دانشجوی پرستاری، 52 نفر (40 درصد) دانشجوی بهداشت و 19 نفر6/14)  درصد) دانشجوی مامایی بودند. امتیاز کسب شده گروه یک (دیداری) 1/1±7/37، امتیاز گروه دو (مشارکت عملی در کلاس) 1± 6/38، امتیاز گروه سه (شنیداری) 3/1±3/31،  امتیاز گروه چهار (گروهی) 2/1±8/35، امتیاز گروه پنج (کار عملی در فیلد) 4/1±38/39 و امتیاز گروه شش (مطالعه انفرادی) 2/1 ± 6/30 که کمترین امتیاز و ترجیح در مورد سبک یادگیری دانشجویان بوده است. دراین مطالعه بین سبک یادگیری، جنس و رشته تحصیلی اختلاف معنی داری مشاهده نشد.نتیجه گیری: با توجه به امتیازات کسب شده و اختلاف سبک یادگیری دانشجویان بنظر میرسد، روشهای تدریس دیداری و عملی از کارآیی بالاتری برخوردار بوده و لازم است اساتید در زمان تهیه طرح درس به آن توجه کند. همچنین مطالعه بیشتر در دروس مختلف و در شرایط مختلف بمنظور مشاهده کارآیی شیوه های تدریس و یادگیری دانشجویان توصیه میگردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رسولی نژاد، اصغر. (1384). بررسی سبک یادگیری دانشجویان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی))، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/456539/fa

    Vancouver: کپی

    رسولی نژاد اصغر. بررسی سبک یادگیری دانشجویان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1384؛5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/456539/fa

    IEEE: کپی

    اصغر رسولی نژاد، “بررسی سبک یادگیری دانشجویان،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 5، no. پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)، pp. 0–0، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/456539/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا