مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,043
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

435
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش برنامه فرزندپروری مثبت بر کاهش اختلالات برونی سازی شده در کودکان هفت تا 10 ساله

صفحات

 صفحه شروع 15 | صفحه پایان 36

چکیده

 پژوهش حاضر جهت بررسی تاثیر آموزش مدیریت والدین بر اساس برنامه فرزندپروری مثبت(3P)  بر کاهش اختلالات برونی سازی شده دانش آموزان پسر 7 تا 10 ساله شهرستان نهاوند, انجام شده است. این مطالعه از نوع شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل است و جامعه مورد مطالعه آن دانش آموزان پسر 7 تا 10 ساله دبستان های پسرانه شهرستان نهاوند می باشند. نمونه گیری به روش خوشه ای انجام شد و مادران 28 نفر از کودکانی که نمره مشکلات برونی سازی شده آنها در فهرست رفتاری کودک (CBCL) بالاتر از نقطه برش (T=64) بود, انتخاب شده و به دو گروه آزمایش (n=14) و کنترل (n=14) تقسیم شدند. سپس برنامه فرزندپروری مثبت به مدت 2 ماه در 8 جلسه آموزشی 120 دقیقه ای برای آزمودنی های گروه آزمایش اجرا شد. سپس مجددا فهرست رفتاری کودک توسط مادران هر دو گروه تکمیل شد. در نهایت داده های به دست آمده با استفاده از روش U من ویتنی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. تحلیل داده ها نشان داد که گروه آزمایشی در مقایسه با گروه کنترل, پس از پایان جلسات آموزش برنامه فرزندپروری مثبت, کاهش معناداری در نمرات زیر مقیاس های رفتار پرخاشگرانه (P<0.05), رفتارهای قانون شکنانه (P<0.01) و نیز نمره کلی مشکلات برونی سازی شده(P<0.01)  پیدا کرده است. بنابراین می توان نتیجه گرفت که آموزش برنامه فرزندپروری مثبت سبب کاهش اختلالات برونی سازی شده در کودکان مبتلا می شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جلالی، محسن، پوراحمدی، الناز، باباپورخیرالدین، جلیل، و شعیری، محمدرضا. (1388). تاثیر آموزش برنامه فرزندپروری مثبت بر کاهش اختلالات برونی سازی شده در کودکان هفت تا 10 ساله. پژوهش های نوین روانشناختی (روانشناسی دانشگاه تبریز)، 4(13)، 15-36. SID. https://sid.ir/paper/458191/fa

    Vancouver: کپی

    جلالی محسن، پوراحمدی الناز، باباپورخیرالدین جلیل، شعیری محمدرضا. تاثیر آموزش برنامه فرزندپروری مثبت بر کاهش اختلالات برونی سازی شده در کودکان هفت تا 10 ساله. پژوهش های نوین روانشناختی (روانشناسی دانشگاه تبریز)[Internet]. 1388؛4(13):15-36. Available from: https://sid.ir/paper/458191/fa

    IEEE: کپی

    محسن جلالی، الناز پوراحمدی، جلیل باباپورخیرالدین، و محمدرضا شعیری، “تاثیر آموزش برنامه فرزندپروری مثبت بر کاهش اختلالات برونی سازی شده در کودکان هفت تا 10 ساله،” پژوهش های نوین روانشناختی (روانشناسی دانشگاه تبریز)، vol. 4، no. 13، pp. 15–36، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/458191/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button