مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,976
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کاوشی در ماهیت تدریس

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 تدریس و ماهیت آن, بحث های متعدد و مختلف پیرامون آن موضوع این مقاله است. اینکه آیا تدریس علم است یا هنر و یا تلفیقی از هر دو, مطلبی است که توجه اندیشه مندان و صاحبان آرا تعلیم و تربیتی را به خود معطوف داشته است. عده ای که تدریس را علم تلقی کرده اند بر این باورند که این حوزه هم همچون عرصه علوم طبیعی تابع اصول و قوانین از پیش تعیین شده است و نتایج پژوهشهایی که در رابطه با تدریس انجام می گیرند می توانند تکلیف همه ابعاد و جوانب فرآیند تدریس را روشن سازند به گونه ای که گویی روابط پایدار, مستحکم و باثباتی بر موقعیتهای یاددهی – یادگیری حاکم است.از سوی دیگر گروهی معتقدند که ظرایف, حساسیتها و پیچیدگیهای امر تعلیم و تربیت به طور عام و جریان تدریس به طور خاص, به عنوان موقعیتهای انسانی امکان حصول و دستیابی به قواعد و قوانین علمی تعمیم پذیر و بدون انعطاف را منتفی می سازد. پدید آمدن موقعیتهای پیش بینی نشده و رفتارهای تعریف نشده در جریان یاددهی – یادگیری موجب آن می گردد که تلقی تدریس به عنوان نوعی هنر, تقویت شود.در نتیجه, دو نظریه به دیدگاه سومی که منطقی تر و معتدل تر به نظر می رسد, منتهی می شود. این نظریه با بنیان نهادن مبنای علمی برای هنر تدریس و تلفیق دو دیدگاه غالب, رویکردی دیگر به قلمرو تدریس دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رضایی، منیره. (1384). کاوشی در ماهیت تدریس. پژوهش در مسایل تعلیم و تربیت، -(1-2)، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/458195/fa

    Vancouver: کپی

    رضایی منیره. کاوشی در ماهیت تدریس. پژوهش در مسایل تعلیم و تربیت[Internet]. 1384؛-(1-2):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/458195/fa

    IEEE: کپی

    منیره رضایی، “کاوشی در ماهیت تدریس،” پژوهش در مسایل تعلیم و تربیت، vol. -، no. 1-2، pp. 0–0، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/458195/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button