Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

613
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

165
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی مهارت ها و عادات مطالعه دانشجویان رشته پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی سال تحصیلی 88 1387

صفحات

 صفحه شروع 104 | صفحه پایان 111

چکیده

 زمینه و هدف: حجم و تنوع مطالب درسی در طول دوران تحصیل دانشجویان رشته پزشکی, موضوعی قابل اهمیت و یادگیری این مطالب, نیازمند انتخاب شیوه مناسب مطالعه از طریق بکارگیری فنون و عادات صحیح مطالعه می باشد.داشتن برنامه درسی منظم و به کارگیری درست مهارت های مطالعه, در دستیابی دانشجویان به نیازهای آموزشی نقش موثری را ایفا می نماید. هدف از این مطالعه بررسی مهارت ها و عادات مطالعه دانشجویان رشته پزشکی در دانشگاه آزاد می باشد.روش کار: دراین مطالعه مقطعی توصیفی, پرسشنامه محقق ساخت بر اساس پرسشنامه مهارت های مطالعه مرکز مشاوره کوک با 27 سوال تهیه گردید و به صورت خود ایفا, 787 نفر از دانشجویان رشته پزشکی در سال تحصیلی 88-87 دانشگاه آزاد اسلامی واحد شمال تهران توزیع شد. روایی پرسشنامه با استفاده از نظرات متخصصین و پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ,  a=0.89محاسبه گردید. میانگین کمتر نمره, نشان دهنده عادات و مهارت ها مطالعه بهتر بود. سطح معنی داری 05/0 در نظر گرفته شد.یافته ها: نتایج نشان داد بیش از 80 % دانشجویان در ساعات عصر و شب به مطالعه می پردازند. دانشجویان پسر در حیطه مدیریت زمان نسبت به دانشجویان دختر وضعیت بهتری داشتند و این اختلاف معنی دار بود (p<0.05). دانشجویان مجرد نیز نسبت به متاهلین به طور نسبی وضعیت مطلوب تری در مهارت مطالعه از خود نشان دادند به طوری که در حیطه های یادداشت برداری, سرعت مطالعه و درک مطلب, دارای اختلاف معنی داری داشتند (p<0.05). همچنین در رابطه با مقطع تحصیلی در دو حیطه مدیریت زمان و درک مطلب به طور معنی داری دانشجویان کارورزی نسبت به سایر مقاطع اختلاف معنی دار (p<0.05) نشان دادند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نوریان، علی، شاه محمدی، فرشته، موسوی نسب، سیدنورالدین، و نوریان، آذین. (1389). بررسی مهارت ها و عادات مطالعه دانشجویان رشته پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی سال تحصیلی 88 1387. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 7(2)، 104-111. SID. https://sid.ir/paper/458576/fa

    Vancouver: کپی

    نوریان علی، شاه محمدی فرشته، موسوی نسب سیدنورالدین، نوریان آذین. بررسی مهارت ها و عادات مطالعه دانشجویان رشته پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی سال تحصیلی 88 1387. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1389؛7(2):104-111. Available from: https://sid.ir/paper/458576/fa

    IEEE: کپی

    علی نوریان، فرشته شاه محمدی، سیدنورالدین موسوی نسب، و آذین نوریان، “بررسی مهارت ها و عادات مطالعه دانشجویان رشته پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی سال تحصیلی 88 1387،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 7، no. 2، pp. 104–111، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/458576/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا