مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,204
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

فلسفه آموزش و پرورش از دیدگاه تحلیلی پیترز

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 گرچه معنی دقیق فلسفه تحلیلی در قرن بیستم شکل گرفت ولی ریشه آن میتواند با تاریخ فلسفه مرتبط باشد. پیترز معنا و کارکردهای فلسفه را در معنای خاص و عام ملاحظه کرده است. از دید او فلسفه به دو شیوه معرفی می شود: در معنای اول فیلسوفان علاقه مند به پرسش درباره ماهیت جهان اند، در معنای دوم فیلسوفان با مفاهیم، معیار حقیقت و روش اندیشه و عمل سروکار دارند. پیترز به معنای دوم فلسفه باور دارد. از دید او آموزش و پرورش فرآیند پیچیده ای است و فلسفه آن می تواند از شاخه های مختلف فلسفه که به حل مسایل آموزش و پرورش می پردازد، اخذ و اقتباس شود. تحلیل فلسفی فوایدی عملی دارد که حداقل آن کشاندن معلمان به فلسفی کردن طبیعت فعالیتشان است تا در پرتو آن، مفاهیم و دلیل ارتباط آنها روشن شود. هر دسته از مفاهیم و ادله، به شبکه ای از باورها و نیز سبک های ارزشمند زندگی مرتبط اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نامی، شمسی، و شرفی، محمدرضا. (1388). فلسفه آموزش و پرورش از دیدگاه تحلیلی پیترز. پژوهش در مسایل تعلیم و تربیت، _(19)، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/458856/fa

    Vancouver: کپی

    نامی شمسی، شرفی محمدرضا. فلسفه آموزش و پرورش از دیدگاه تحلیلی پیترز. پژوهش در مسایل تعلیم و تربیت[Internet]. 1388؛_(19):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/458856/fa

    IEEE: کپی

    شمسی نامی، و محمدرضا شرفی، “فلسفه آموزش و پرورش از دیدگاه تحلیلی پیترز،” پژوهش در مسایل تعلیم و تربیت، vol. _، no. 19، pp. 0–0، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/458856/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button