Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,455
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی موقعیت های استرس زا در آموزش بالینی

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 زمینه و هدف: آموزش بالینی از ارکان مهم فعالیت های صورت گرفته در دانشکده های پرستاری و مامایی است. در این نوع آموزش دانشجو در تعامل با مربی و محیط، مفاهیم آموخته شده را در حیطه عمل به کار می گیرد. مشکلات زیادی در راه ارائه این آموزش وجود دارد که باعث کاهش کیفیت ارائه خدمات می گردد. از جمله این مشکلات وجود تنش های مختلف می باشد. بر این اساس پژوهش حاضر با هدف تعیین موقعیت های استرس زا در آموزش بالینی از دیدگاه مربیان پرستاری صورت گرفته است.روش و ابزار: این پژوهش توصیفی بوده و داده ها با استفاده از پرسشنامه دو قسمتی شامل اطلاعات دموگرافیک و چک لیست مربوط به موقعیت های استرس زا در آموزش بالینی مشتمل بر حیطه های مختلف مربوط به: مربی و محیط آموزشی، برنامه ریزی آموزشی، و عوامل دانشجویی، از کلیه اعضا هیات علمی و مربیان شاغل به کار در دانشکده پرستاری و مامایی شهید صدوقی یزد، جمع آوری شده است. چک لیست مربوطه با استفاده از مقیاس لیکرت درجه بندی شده بود. نتایج حاصله با استفاده از نرم افزار آماری spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.نتایج: نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل آماری نشان می دهد که استرس زاترین موقعیت در آموزش بالینی از دیدگاه مربیان عدم انطباق واحد نظری و کارآموزی ارائه شده توسط هر مربی می باشد. پس از آن به ترتیب عدم همکاری پرسنل بخش ها با مربی و دانشجو، زیاد بودن نسبت دانشجو به بیمار، و ایجاد حوادث در بخش به علت عدم توانایی دانشجو، مهمترین عوامل استرس زا بوده است. بطور کلی استرس زاترین موقعیت آموزش بالینی از دیدگاه واحدهای مورد پژوهش مسائل مربوط به برنامه ریزی بالینی می باشد.نتیجه گیری: با توجه به نتایج حاصله به نظر می رسد ایجاد انطباق بین واحد نظری و کارآموزی ارائه شده توسط هر مربی، ایجاد ارتباط مناسب میان پرسنل پرستاری و کادر آموزشی، تعدیل تعداد دانشجوی پذیرفته شده و ثبات نسبی محل و نوع کارآموزی، می تواند راهگشای حل مشکلات بالینی در آموزش رشته پرستاری باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سلیمی، طاهره، شهبازی، لیلی، فرنیا، فرحناز، و دهقان پور، محمدحسن. (1384). بررسی موقعیت های استرس زا در آموزش بالینی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی))، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/460230/fa

    Vancouver: کپی

    سلیمی طاهره، شهبازی لیلی، فرنیا فرحناز، دهقان پور محمدحسن. بررسی موقعیت های استرس زا در آموزش بالینی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1384؛5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/460230/fa

    IEEE: کپی

    طاهره سلیمی، لیلی شهبازی، فرحناز فرنیا، و محمدحسن دهقان پور، “بررسی موقعیت های استرس زا در آموزش بالینی،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 5، no. پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)، pp. 0–0، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/460230/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا