Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

997
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

251
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی و مقایسه میزان شیوع و فراوانی اختلال های رفتاری در بین دانش آموزان دوره متوسطه منطقه بستان آباد

صفحات

 صفحه شروع 439 | صفحه پایان 448

چکیده

 پیش زمینه و هدف: پژوهش حاضر, با هدف بررسی و مقایسه میزان شیوع و فراوانی اختلالات رفتاری در بین دانش آموزان دوره متوسطه منطقه بستان آباد با توجه به جنسیت, رشته تحصیلی و محل سکونت انجام گرفت.مواد و روش کار: روش پژوهش از نوع توصیفی - مقطعی بوده است که بدین منظور با استفاده از روش نمونه گیری طبقه ای نسبتی (سهمی) تعداد 384 نفر از دانش آموزان در پژوهش شرکت داده شدند. داده ها با استفاده از مقیاس مشکلات رفتاری آشنباخ (YSR) که از روایی و اعتبار خوبی برخوردار است, جمع آوری و با استفاده از روش های آمار توصیفی و استنباطی (آزمون t) تجزیه و تحلیل گردیدند.یافته ها: یافته های پژوهش نشان داد که در بین کلیه دانش آموزان مقطع متوسطه بستان آباد, اختلالات رفتار پرخاشگرانه با میانگین 24.54 و انحراف معیار 5.19 از بیشترین میزان شیوع و اختلال شکایات جسمانی با میانگین 9.22 و انحراف معیار 2.24 از کمترین میزان شیوع برخوردار می باشد. همچنین میزان شیوع اختلال گوشه گیری / افسردگی و سایر مشکلات (شامل؛ ترس از مدرسه, ناخن جویدن, کابوس و ...) به طور معنی داری در دختران بیشتر از پسران بوده(p£0.05)  و (p£0.01), و رفتار قانون شکنی به طور معنی داری در پسران بیشتر از دختران بوده(p£0.05)  است. ضمن اینکه میزان شیوع اختلال رفتاری گوشه گیری / افسردگی و رفتار پرخاشگرانه در دانش آموزان شهری به طور معنی داری بیشتر از دانش آموزان روستایی بوده (p£0.05) است. بین دانش آموزان رشته های تحصیلی (نظری و مهارتی) هیچ گونه تفاوت معنی داری مشاهده نشد.نتیجه گیری: با نتایج بدست آمده می توان در راستای کمک به بهداشت روانی دانش آموزان, برنامه ریزی و اقدام به موقع انجام داد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فرامرزی، سالار، قمرانی، امیر، و شریعتی، مریم. (1390). بررسی و مقایسه میزان شیوع و فراوانی اختلال‌ های رفتاری در بین دانش آموزان دوره متوسطه منطقه بستان آباد. مجله مطالعات علوم پزشکی (مجله پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه)، 22(5)، 439-448. SID. https://sid.ir/paper/460361/fa

    Vancouver: کپی

    فرامرزی سالار، قمرانی امیر، شریعتی مریم. بررسی و مقایسه میزان شیوع و فراوانی اختلال‌ های رفتاری در بین دانش آموزان دوره متوسطه منطقه بستان آباد. مجله مطالعات علوم پزشکی (مجله پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه)[Internet]. 1390؛22(5):439-448. Available from: https://sid.ir/paper/460361/fa

    IEEE: کپی

    سالار فرامرزی، امیر قمرانی، و مریم شریعتی، “بررسی و مقایسه میزان شیوع و فراوانی اختلال‌ های رفتاری در بین دانش آموزان دوره متوسطه منطقه بستان آباد،” مجله مطالعات علوم پزشکی (مجله پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه)، vol. 22، no. 5، pp. 439–448، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/460361/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا