مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

644
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

268
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر روش آموزشی «توضیح - نمایش - مشاهده- عمل» Tell-Demonstration-Observation-Action بر کیفیت یادگیری دانشجویان دندانپزشکی (نامه علمی)

صفحات

 صفحه شروع 764 | صفحه پایان 766

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 رسالت اصلی دانشگاه های علوم پزشکی تربیت نیروی انسانی برای ارتقای بهداشت و درمان جامعه است (1 تا 3). یکی از عناصر اصلی فرآیند آموزش به کار گیری شیوه های نوین تدریس است (4 تا 6). در دهه های اخیر محققین درصدد پیدا نمودن شیوه های آموزشی هستند که بتواند نیروهای درمانی کارآمد تری را تربیت نماید (6 تا 9).در حال حاضر، رایج ترین قالب تدریس دروس عملی دندانپزشکی به دو صورت مجزای پره کلینیکی (فانتوم) و کلینیکی است. با توجه به فاصله زمانی طولانی بین ارائه واحدهای نظری، پره کلینیک و کلینیک، وقتی دانشجو وارد کلینیک می گردد تنها مطالب کم رنگی از دروس تئوری گذشته را در ذهن خود دارد. در واقع او شیوه انجام و وسایل مورد نیاز یک روش درمانی را بدون دیدن آنها فرا گرفته است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    باقریان، علی، و صادقی، مصطفی. (1390). تاثیر روش آموزشی «توضیح - نمایش - مشاهده- عمل» Tell-Demonstration-Observation-Action بر کیفیت یادگیری دانشجویان دندانپزشکی (نامه علمی). مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 11(7 (پیاپی 36))، 764-766. SID. https://sid.ir/paper/460378/fa

    Vancouver: کپی

    باقریان علی، صادقی مصطفی. تاثیر روش آموزشی «توضیح - نمایش - مشاهده- عمل» Tell-Demonstration-Observation-Action بر کیفیت یادگیری دانشجویان دندانپزشکی (نامه علمی). مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1390؛11(7 (پیاپی 36)):764-766. Available from: https://sid.ir/paper/460378/fa

    IEEE: کپی

    علی باقریان، و مصطفی صادقی، “تاثیر روش آموزشی «توضیح - نمایش - مشاهده- عمل» Tell-Demonstration-Observation-Action بر کیفیت یادگیری دانشجویان دندانپزشکی (نامه علمی)،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 11، no. 7 (پیاپی 36)، pp. 764–766، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/460378/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button