مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,020
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

503
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدل ارزیابی سازمان ناب در شرکت های خودروساز ایرانی (مورد مطالعه شرکت های ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو)

صفحات

 صفحه شروع 23 | صفحه پایان 52

چکیده

 خلق ارزش برای ذینفعان با حداکثر بهره وری آرمانی است که سازمان ناب در پی تحقق آن است. در این مقاله که با هدف ارائه مدل جامع معتبری برای ارزیابی ناب بودن شرکت های خودروسازی کشور انجام شده است, پس از بررسی ادبیات موضوع و مقایسه مدل های مرتبط, مدل مفهومی تحقیقی در سه بعد توانمندسازها, فرایندها و نتایج کسب و کار طراحی می شود. سپس در یک پژوهش میدانی با استفاده از ابزار پرسشنامه داده های ارزیابی بر اساس نظرات مدیران شرکت های مورد مطالعه گرداوری می شود. اعتبارسنجی مدل و بررسی تاثیرگذاری بین اجزا و روابط بین مولفه های مدل در قالب مدل یابی معادلات ساختاری انجام شده و در این راستا از تحلیل عاملی تاییدی, تحلیل مسیر و محاسبه مقادیر t استفاده می شود. همچنین از آنتروپی شانو جهت وزن دهی به اجزا و مولفه های مدل استفاده خواهد شد. نتایج حاصله مبین آن است که توانمندسازها از طریق فرایندهای اصلی و پشتیبانی بر نتایج کسب و کار تاثیرگذار بوده و روابط معناداری بین سه بعد وجود دارد. همچنین علاوه بر تاثیرگذاری ابعاد مدل بر یکدیگر, مولفه های آنها نیز یا یکدیگر ارتباط معناداری دارند. به عبارت دیگر نمی توان به مدل سازمان ناب دست یافت بدون ان که اتصالات قوی بین اجزا و مولفه های آن برقرار شود و بدون ایجاد یکپارچگی در ابعاد و مولفه های شناسایی شده, مدل سازمان ناب امکان پذیر نیست.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    بامدادصوفی، جهانیار، و قرایی پور، رضا. (1389). مدل ارزیابی سازمان ناب در شرکت های خودروساز ایرانی (مورد مطالعه شرکت های ایران خودرو, سایپا و پارس خودرو). مطالعات مدیریت صنعتی، 8(19)، 23-52. SID. https://sid.ir/paper/462752/fa

    Vancouver: کپی

    بامدادصوفی جهانیار، قرایی پور رضا. مدل ارزیابی سازمان ناب در شرکت های خودروساز ایرانی (مورد مطالعه شرکت های ایران خودرو, سایپا و پارس خودرو). مطالعات مدیریت صنعتی[Internet]. 1389؛8(19):23-52. Available from: https://sid.ir/paper/462752/fa

    IEEE: کپی

    جهانیار بامدادصوفی، و رضا قرایی پور، “مدل ارزیابی سازمان ناب در شرکت های خودروساز ایرانی (مورد مطالعه شرکت های ایران خودرو, سایپا و پارس خودرو)،” مطالعات مدیریت صنعتی، vol. 8، no. 19، pp. 23–52، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/462752/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button