مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,174
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

833
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

دیدگاه های معرفت شناسی نسبت به راهبرد های یاددهی-یادگیری در نظام آموزش باز و از راه دور

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 44

چکیده

معرفت شناسی به عنوان یکی از شاخه های مهم فلسفه, درباره ماهیت دانش, موضوع, منابع و حدود و معیارهای ارزیابی آن بحث می کند و در این راه می تواند درباره حقیقت و معرفت-که محصول آموزش و پرورش هستند-دیدگاههای متنوع و گوناگونی را در پیش روی معلمان قرار دهد [1].موضوع چگونگی رابطه معرفت شناسی با نظام آموزش باز و از راه دور به این صورت مطرح می شود که فرض های معرفت شناسی دیدگاههایی که از آن ها بحث به میان آمده است, هر یک در زمان شکل گیری نسلهای آموزش باز و از راه دور, به نوعی بر مولفه های مهم این نظام آموزشی, از قبیل معلم, شاگرد, برنامه درسی و راهبردهای یاددهی-یادگیری, تاثیر گذار بوده اند.در این مقاله برای تبیین رابطه معرفت شناسی و آموزش باز و از راه دور, رویکرد های غالب معرفت شناسی و روان شناسی هر یک از نسل های سه گانه آموزش و پرورش که به نوعی بر نگرش و عملکرد مربیان این نظام آموزشی تاثیر گذاشته اند, مورد بحث قرار می گیرد.با توجه به پیدایش و سیر تحولات نظام آموزش باز و از راه دور, رویکرد های معرفت شناختی عمدتا شامل, .1 اثبات گرایی پاپوزیتیویسم, .2 تعبیری یا تفسیری, .3 انتقادی یا رهایی بخش می شوند.در مقاله حاضر, با ارایه تصویری کلی از نظام آموزش باز و از راه دور, استلزامات دیدگاههای معرفت شناسی در خصوص راهبرد های یاددهی-یادگیری در قالب نسل های سه گانه آموزش باز واز راه دور مورد کاوش قرار گرفته اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    رضایی، محمدهاشم، پاک سرشت، محمدجعفر، و صفایی مقدم، مسعود. (1387). دیدگاه های معرفت شناسی نسبت به راهبرد های یاددهی-یادگیری در نظام آموزش باز و از راه دور. دانشور رفتار، 15(30 (ویژه نامه مقالات علوم تربیتی 10))، 29-44. SID. https://sid.ir/paper/46303/fa

    Vancouver: کپی

    رضایی محمدهاشم، پاک سرشت محمدجعفر، صفایی مقدم مسعود. دیدگاه های معرفت شناسی نسبت به راهبرد های یاددهی-یادگیری در نظام آموزش باز و از راه دور. دانشور رفتار[Internet]. 1387؛15(30 (ویژه نامه مقالات علوم تربیتی 10)):29-44. Available from: https://sid.ir/paper/46303/fa

    IEEE: کپی

    محمدهاشم رضایی، محمدجعفر پاک سرشت، و مسعود صفایی مقدم، “دیدگاه های معرفت شناسی نسبت به راهبرد های یاددهی-یادگیری در نظام آموزش باز و از راه دور،” دانشور رفتار، vol. 15، no. 30 (ویژه نامه مقالات علوم تربیتی 10)، pp. 29–44، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/46303/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button