Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,010
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی وضعیت آموزش بالینی (کارآموزی در عرصه) از دیدگاه دانشجویان پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 زمینه و هدف: آموزش بالینی بخش عظیمی از آموزش پرستاری را تشکیل می دهد. در این آموزش است که مهارتها شکل می گیرند و فراگیر توانایی کسب این مهارت را پیدا می کند و باید خود را برای فردایی آماده کند که باید به طور مستقل، مسوولیت مراقبت از بیماران را بر عهده بگیرد. آموزش بالینی کاری به مراتب سخت تر از آموزش تئوری است زیرا بسیار از مطالب درس را حتی بدون معلم می توان آموخت ولی آموزش بالینی همیشه به الگو نیاز دارد.روش و ابزار: جهت بررسی نظرات دانشجویان و مشخص شدن مشکلات آنان، تحقیقی به صورت مطالعه زمینه ای طرح ریزی شد. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه بود. کلیه دانشجویان پرستاری (روزانه و شبانه) که واحد کارآموزی در عرصه را داشتند. در پژوهش شرکت کردند و نظرات آنها در تمام گروه های آموزش مورد بررسی قرار گرفت.نتایج: نتایج نشان داد که 86.7% از دانشجویان کارآموزی در عرصه را با کارآموزی های قبلی خود، متفاوت بیان کرده اند. طول مدت کارورزی در بخش در گروههای مختلف آموزش 56.7% مطلوب دانستند. 70% از دانشجویان نحوه نظارت مربیان را نامنظم بیان نموده اند. در مورد رفتار پرسنل مراکز درمانی از نظر ارتباط، 41.4% از دانشجویان آن را نامطلوب و غیرصمیمی ذکر کرده اند.نتیجه گیری: بین آنچه که دانشجوی پرستاری در کلاس درس می آموزد و باید در بالین بکارگیرد و آنچه که پرستاران بخش از او انتظار دارند، تفاوت زیادی وجود دارد و این امر اعتماد به نفس دانشجو را کاهش می دهد. در بخش های بالینی موجب نارضایتی دانشجویان از ارتباط پرسنل با آنها می شود. آمادگی محیط، فراهم بودن امکانات شرط لازم جهت آموزش بالینی می باشد. مسوولین و برنامه ریزان آموزش پرستاری باید در برنامه ریزی های بالینی دانشجویان، با تقسیم کار و دادن شرح وظیفه به دانشجویان پرستاری در مقاطع مختلف در کار بالینی سعی نماید که پرستاران آینده را با ایفای نقش های واقعی خود و بکارگیری مهارتهای کسب شده در تمام حیطه ها در بالین بیمار اصول صحیح مراقبت از بیمار را بیاموزند و از طرفی سبب ارتقا این رشته گردند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یعقوبی، طاهره، سالمه، فاطمه، گل محمدی، فرحناز، و یعقوبیان، محبوبه. (1384). بررسی وضعیت آموزش بالینی (کارآموزی در عرصه) از دیدگاه دانشجویان پرستاری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی))، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/463148/fa

    Vancouver: کپی

    یعقوبی طاهره، سالمه فاطمه، گل محمدی فرحناز، یعقوبیان محبوبه. بررسی وضعیت آموزش بالینی (کارآموزی در عرصه) از دیدگاه دانشجویان پرستاری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1384؛5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/463148/fa

    IEEE: کپی

    طاهره یعقوبی، فاطمه سالمه، فرحناز گل محمدی، و محبوبه یعقوبیان، “بررسی وضعیت آموزش بالینی (کارآموزی در عرصه) از دیدگاه دانشجویان پرستاری،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 5، no. پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)، pp. 0–0، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/463148/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا