مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,079
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

957
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی مولفه های آموزش صلح یونسکو در اسناد و مدارک جمهوری اسلامی ایران (85 - 1383): سند چشم انداز بیست ساله نظام جمهوری اسلامی ایران، اهداف کلی آموزش و پرورش ایران، اهداف دوره متوسطه

صفحات

 صفحه شروع 55 | صفحه پایان 68

چکیده

 صلح یکی از اصول و ارزش های زندگی است. صلح لحظه های صادقانه و صمیمی هر انسان است که می تواند در زندگی خود و در زندگی اجتماعی آن را تجربه کند. صلح, پیش شرط عمده تداوم حیات زندگی انسانی, نسل ها و ملیت ها است, به عبارتی بقاء نوع بشر به عنوان یک کل, اکنون به حفظ صلح و ایجاد صلح وابسته است و ضروری است که آموزش, هم شرایط و لوازم بروز جنگ و خشونت را افشا کند و هم راه هایی را که باعث تعدیل این وضعیت و خشونت می شود را افشا کند و هم راه هایی را که باعث تعدیل این وضعیت و حتی غلبه بر آن می شود, مطرح کند.اسناد و مدارک جمهوری اسلامی ایران که شامل سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران (1383), اهداف کلی آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران (1385) و اهداف دوره متوسطه (1385) است در سیاستگذاری ها و برنامه ریزی ها به ویژه در برنامه ریزی های آموزش و پرورش اهمیت بسزایی دارد لذا در این پژوهش اسناد و مدارک جمهوری اسلامی ایران از لحاظ پردازش به مولفه های هفتگانه آموزش صلح یونسکو مورد بررسی قرار گرفته اند. مولفه های مورد مطالعه که از مولفه های آموزش صلح یونسکو هستند, عبارتند از: حقوق بشر و دموکراسی, تعاون و همبستگی, حفظ فرهنگ ها, خود و دیگران, جهان وطنی, حفاظت از محیط زیست و معنویت.روش تحقیق در این پژوهش از نوع کیفی است که به تحلیل محتوای اهداف سند چشم انداز بیست ساله نظام جمهوری اسلامی ایران, اهداف کلی آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران و اهداف دوره متوسطه می پردازد.آموزش و پرورش تنها نهاد رسمی است که مسوولیت تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان را بر عهده دارد و در نظام آموزشی کشور ما, مطالب تدوین شده در کتاب های درسی به عنوان محور اصلی برنامه آموزشی قلمداد می شود و باید بر اساس اهداف مندرج در اسناد و مدارک باشد. در سند چشم انداز بیست ساله نظام جمهوری اسلامی ایران مولفه های حقوق بشرودموکراسی, تعاون و همبستگی, حفظ فرهنگ ها دارای بیشترین فراوانی می باشد و به مولفه انترناسیونالیسم توجهی نکرده است. در اهداف کلی آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران مولفه خود و دیگران دارای بیشترین فراوانی و مولفه های حقوق بشرودموکراسی, تعاون وهمبستگی, انترناسیونالیسم, حفاظت از محیط زیست, معنویت کمترین فراوانی را به خود اختصاص داده اند. در اهداف دوره متوسطه بیشترین فراوانی مربوط به مولفه خود و دیگران و کمترین فراوانی مربوط به مولفه های انترناسیونالیسم و حفاظت از محیط زیست می باشد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

فلاح نودهی، معصومه. (1388). بررسی مولفه های آموزش صلح یونسکو در اسناد و مدارک جمهوری اسلامی ایران (85 - 1383): سند چشم انداز بیست ساله نظام جمهوری اسلامی ایران, اهداف کلی آموزش و پرورش ایران, اهداف دوره متوسطه. دانشور رفتار، 16(36 (ویژه مقالات علوم تربیتی 12))، 55-68. SID. https://sid.ir/paper/46319/fa

Vancouver: کپی

فلاح نودهی معصومه. بررسی مولفه های آموزش صلح یونسکو در اسناد و مدارک جمهوری اسلامی ایران (85 - 1383): سند چشم انداز بیست ساله نظام جمهوری اسلامی ایران, اهداف کلی آموزش و پرورش ایران, اهداف دوره متوسطه. دانشور رفتار[Internet]. 1388؛16(36 (ویژه مقالات علوم تربیتی 12)):55-68. Available from: https://sid.ir/paper/46319/fa

IEEE: کپی

معصومه فلاح نودهی، “بررسی مولفه های آموزش صلح یونسکو در اسناد و مدارک جمهوری اسلامی ایران (85 - 1383): سند چشم انداز بیست ساله نظام جمهوری اسلامی ایران, اهداف کلی آموزش و پرورش ایران, اهداف دوره متوسطه،” دانشور رفتار، vol. 16، no. 36 (ویژه مقالات علوم تربیتی 12)، pp. 55–68، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/46319/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button