مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,069
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

277
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه بین آگاهی مدیران از ناتوانی های ویژه یادگیری با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در مدارس ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 33 | صفحه پایان 44

چکیده

 این پژوهش به بررسی رابطه بین میزان شناخت مدیران مدارس دوره ابتدایی شهر اصفهان از ناتوانی های ویژه یادگیری دانش آموزان و پیشرفت تحصیلی آن ها می پردازد. سوال های ویژه پژوهش در زمینه ارتباط میزان شناخت مدیران دوره ابتدایی از ناتوانی های یادگیری, همچون ناتوانی در زبان گفتاری و زبان نوشتاری, حساب, خواندن و مسایل عاطفی - اجتماعی دانش آموزان با پیشرفت تحصیلی آن ها, بر اساس متغیر های جنسیت, مدرک تحصیلی و سنوات خدمت است. روش پژوهش, توصیفی و از نوع همبستگی و جامعه آماری آن شامل کلیه مدیران دوره ابتدایی شهر اصفهان به تعداد 411 نفر و تمام دانش آموزان دوره ابتدایی به تعداد 116832 نفر است. نمونه پژوهش شامل 120 نفر از  مدیران دوره ابتدایی, است. روش نمونه گیری چند مرحله ای و ابزار اندازه گیری, شامل پرسشنامه 35 سوالی محقق ساخته با ضریب پایایی 0.92 است که روایی آن از نظر محتوایی مورد تایید اساتید و کارشناسان واحد اختلالات یادگیری سازمان آموزش و پرورش اصفهان قرار گرفته است. تجزیه و تحلیل داده ها در محیط نرم افزاری SPSS و با استفاده از آزمون های آماری تحلیل واریانس یک طرفه و رگرسیون چند متغیره صورت گرفته است. نتایج نشان داده که بین میزان آگاهی مدیران مدارس نسبت به مسایل عاطفی - اجتماعی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان رابطه معنا دار وجود دارد و بین میزان آگاهی مدیران زن و مرد مدارس دوره ابتدایی تنها در مولفه های ناتوانی در زبان گفتاری و خواندن تفاوت به چشم می خورد. همچنین بین میزان شناخت مدیران بر اساس سطح تحصیلات و سابقه خدمت در تمام مولفه های ناتوانی ویژه یادگیری تفاوت معنادار وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شریف، سیدمصطفی، بختیارنصرآبادی، حسنعلی، و سپنتا، ماندانا. (1385). رابطه بین آگاهی مدیران از ناتوانی های ویژه یادگیری با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در مدارس ابتدایی. دانشور رفتار، 13(18 (ویژه مقالات علوم تربیتی 6))، 33-44. SID. https://sid.ir/paper/46326/fa

    Vancouver: کپی

    شریف سیدمصطفی، بختیارنصرآبادی حسنعلی، سپنتا ماندانا. رابطه بین آگاهی مدیران از ناتوانی های ویژه یادگیری با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در مدارس ابتدایی. دانشور رفتار[Internet]. 1385؛13(18 (ویژه مقالات علوم تربیتی 6)):33-44. Available from: https://sid.ir/paper/46326/fa

    IEEE: کپی

    سیدمصطفی شریف، حسنعلی بختیارنصرآبادی، و ماندانا سپنتا، “رابطه بین آگاهی مدیران از ناتوانی های ویژه یادگیری با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در مدارس ابتدایی،” دانشور رفتار، vol. 13، no. 18 (ویژه مقالات علوم تربیتی 6)، pp. 33–44، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/46326/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button