مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,096
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

508
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر انتظارات معلمان بر نحوه ارزشیابی دروس علوم اجتماعی و تجربی دانش آموزان دوره راهنمایی

صفحات

 صفحه شروع 77 | صفحه پایان 90

چکیده

 به منظور بررسی اثر انتظارات معلمان دوره راهنمایی شهرستان سنندج بر نحوه ارزشیابی از دروس علوم اجتماعی و تجربی دانش آموزان دختر و پسر, طرح آزمایشی پس آزمون با گروه گواه با سه عامل (موقعیت های ایجاد انتظار, جنسیت معلمان و جنسیت دانش آموزان) به صورت یک طرح 3×2×2 به مورد اجرا گذاشته شد. در این پژوهش از 120 معم زن و مرد مدارس دوره راهنمایی در درس های علوم تجربی و علوم اجتماعی جهت نمره گذاری 80 برگه امتحانی دانش آموزان دختر و پسر در 12 موقعیت آزمایشی برای آزمون فرضیه های تحقیق و پاسخگویی به سوالات پژوهش استفاده شد. یافته ها از تاثیر کلی اثر انتظار معلمان حمایت می کرد, اما در مورد تعامل جنسیت معلمان با جنسیت دانش آموزان, انتظارات ایجاد شده در موقعیت های سه گانه آزمایشی (انتظارات مثبت, انتظارات منفی, بدون اثر انتظار) تغییر معناداری در نحوه ارزشیابی معلمان از دانش آموزان به وجود نیاورد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    عزیزی، نعمت اله، و هیبت الهی، سیدمحمد. (1385). تاثیر انتظارات معلمان بر نحوه ارزشیابی دروس علوم اجتماعی و تجربی دانش آموزان دوره راهنمایی. دانشور رفتار، 13(18 (ویژه مقالات علوم تربیتی 6))، 77-90. SID. https://sid.ir/paper/46329/fa

    Vancouver: کپی

    عزیزی نعمت اله، هیبت الهی سیدمحمد. تاثیر انتظارات معلمان بر نحوه ارزشیابی دروس علوم اجتماعی و تجربی دانش آموزان دوره راهنمایی. دانشور رفتار[Internet]. 1385؛13(18 (ویژه مقالات علوم تربیتی 6)):77-90. Available from: https://sid.ir/paper/46329/fa

    IEEE: کپی

    نعمت اله عزیزی، و سیدمحمد هیبت الهی، “تاثیر انتظارات معلمان بر نحوه ارزشیابی دروس علوم اجتماعی و تجربی دانش آموزان دوره راهنمایی،” دانشور رفتار، vol. 13، no. 18 (ویژه مقالات علوم تربیتی 6)، pp. 77–90، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/46329/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button