Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

619
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

131
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر اجرای برنامه ارتقا دانش اساتید هیات علمی بر نتایج آنالیز آزمون های ارتقای دستیاری پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه سال 1388

صفحات

 صفحه شروع 112 | صفحه پایان 118

چکیده

 زمینه: آزمون های چندگزینه ای در آزمون های ارتقای پزشکی مورد استفاده قرار می گیرند. با توجه به اهمیت برگزاری این آزمون ها به صورت استاندارد, این پژوهش با هدف تاثیر اجرای برنامه ارتقای دانش اعضای هیات علمی طراح این سوالات بر نتایج آنالیز این آزمون ها در سال 1388 انجام گرفت. روش ها: در پژوهشی نیمه تجربی, 105 نفر از طراحان آزمون های ارتقای دستیاری پزشکی به روش سرشماری, انتخاب و نتایج تجزیه و تحلیل آزمون های 1387 و پمفلت های طراحی آزمون های استاندارد برای آنان ارسال گردید. ابزار جمع آوری داده های کمی, گزارش تحلیل آزمون وزارت بهداشت در مورد ضریب های تمییز و دشواری و انحراف معیار سوالات و پایایی آزمون و برای داده های کیفی آزمون, ابزار شامل گزارش دبیرخانه شورای آموزش پزشکی در مورد درصد سوالات بدون اشکال ساختاری و درصد سوالات تاکسونومی 2 و 3 بود. داده ها با استفاده از آزمون های T زوجی و مستقل و آنالیز واریانس تحلیل گردید. یافته ها: میانگین ضریب تمییز, اعتبار آزمون, درصد سوالات بدون اشکال ساختاری و درصد سوالات دارای تاکسونومی 2 و 3 در سال 1388, افزایش معناداری پیدا کرد .(P<0.05) کم ترین ضریب دشواری (0.54) در سوالات اورولوژی مشاهده شد و بیشترین ضریب دشواری (0.67) و بیشترین درصد افزایش در ضریب تمییز در سوالات روانپزشکی بود .(P=0.005) نتیجه گیری: نتایج نشان دهنده افزایش دانش طراحان سوال با استفاده از پمفلت های آموزشی و ارایه بازخورد در مورد نتایج آزمون های دوره های گذشته می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پورمیرزاکلهری، رضا، روشن پور، فرح، رضایی، منصور، و نادری پور، ارسلان. (1390). تاثیر اجرای برنامه ارتقا دانش اساتید هیات علمی بر نتایج آنالیز آزمون های ارتقای دستیاری پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه سال 1388. مجله دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه (بهبود) (journal of kermanshah university of medical sciences)، 15(2)، 112-118. SID. https://sid.ir/paper/463559/fa

    Vancouver: کپی

    پورمیرزاکلهری رضا، روشن پور فرح، رضایی منصور، نادری پور ارسلان. تاثیر اجرای برنامه ارتقا دانش اساتید هیات علمی بر نتایج آنالیز آزمون های ارتقای دستیاری پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه سال 1388. مجله دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه (بهبود) (journal of kermanshah university of medical sciences)[Internet]. 1390؛15(2):112-118. Available from: https://sid.ir/paper/463559/fa

    IEEE: کپی

    رضا پورمیرزاکلهری، فرح روشن پور، منصور رضایی، و ارسلان نادری پور، “تاثیر اجرای برنامه ارتقا دانش اساتید هیات علمی بر نتایج آنالیز آزمون های ارتقای دستیاری پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه سال 1388،” مجله دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه (بهبود) (journal of kermanshah university of medical sciences)، vol. 15، no. 2، pp. 112–118، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/463559/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا