مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,621
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,162
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه رشد اجتماعی دانش آموزان شاهد و غیر شاهد شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 33 | صفحه پایان 44

چکیده

 هدف اساسی پژوهش حاضر بررسی و مقایسه رشد اجتماعی دانش آموزان شاهد و غیر شاهد مقطع راهنمایی تحصیلی در شهر تهران بوده است. جامعه آماری دانش آموزان دوره راهنمایی مناطق 20 گانه شهر تهران در سال تحصیلی 1383-84 بوده اند, که به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای 104 نفر پسر و 96 نفر دختر به عنوان نمونه از میان آنان برگزیده شده اند. روش تحقیق توصیفی- پیمایشی بوده و به منظور آزمون فرضیه های تحقیق, پرسشنامه 27 سوالی آزمون رشد اجتماعی الیس وایتزمن بر روی آزمودنی ها به اجرا در آمده است و نتایج حاصل با استفاده از نرم افزار SPSS در دو سطح آمار توصیفی و روش های آمار استنباطی تحلیل واریانس یک راهه, آزمون «t» مستقل و تعقیبی توکی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.یافته های حاصل از پژوهش نشان می دهد که:1. بین رشد اجتماعی دانش آموزان شاهد دوره راهنمایی با دانش آموزان غیر شاهد دوره راهنمایی شهر تهران تفاوت معناداری وجود ندارد.2. بین رشد اجتماعی دانش آموزان شاهد و غیر شاهد دوره راهنمایی شهر تهران که مادران شاغل دارند با دانش آموزان شاهد و غیر شاهد دوره راهنمایی شهر تهران که مادران خانه دار دارند تفاوت معنادار وجود دارد. و این نتیجه تایید گردید که دانش آموزان شاهد و غیر شاهد دوره راهنمایی که مادران شاغل دارند از رشد اجتماعی بیش تری نسبت به دانش آموزان دوره راهنمایی که مادران غیر شاغل دارند, برخوردارند.3. رشد اجتماعی دانش آموزان شاهد و غیر شاهد دوره راهنمایی شهر تهران رابطه مستقیم با سطح تحصیلات مادر داشته است. و تایید گردید که دانش آموزان شاهد و غیر شاهد دوره راهنمایی که مادرانشان دارای سطح تحصیلات بالاتری هستند, از رشد اجتماعی بیش تری برخوردارند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

رهنما، اکبر، و علیین، حمید. (1384). مقایسه رشد اجتماعی دانش آموزان شاهد و غیر شاهد شهر تهران. دانشور رفتار، 12(15 (ویژه مقالات علوم تربیتی 5))، 33-44. SID. https://sid.ir/paper/46392/fa

Vancouver: کپی

رهنما اکبر، علیین حمید. مقایسه رشد اجتماعی دانش آموزان شاهد و غیر شاهد شهر تهران. دانشور رفتار[Internet]. 1384؛12(15 (ویژه مقالات علوم تربیتی 5)):33-44. Available from: https://sid.ir/paper/46392/fa

IEEE: کپی

اکبر رهنما، و حمید علیین، “مقایسه رشد اجتماعی دانش آموزان شاهد و غیر شاهد شهر تهران،” دانشور رفتار، vol. 12، no. 15 (ویژه مقالات علوم تربیتی 5)، pp. 33–44، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/46392/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button