مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

631
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی دیدگاه دانشجویان پرستاری در رابطه با محیط آموزش بالینی و تاثیر آن بر یادگیری

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 زمینه و هدف: بر طبق نظر یهدون و بارنت (2000) محیط یادگیری دانشجویان شامل همه شرایط و نیروهایی است که از طریق آن یک مجموعه آموزشی و یادگیری تحت تاثیر قرار می گیرد و تئوری های یادگیری امروزه به طور واضح و روشن به اهمیت محیط یادگیری به عنوان یک فاکتور مهم در یادگیری دانشجویان تاکید می کند، چرا که بدون وجود یک محیط سالم یادگیری، امکان بدست آوردن یک یادگیری رضایت بخش غیرممکن است، بنابراین بررسی محیط آموزشی دانشجویان و شناسایی نقاط ضعف و قوت آن، جهت افزایش اثربخشی آموزش امری ضروری است.روش و ابزار: این پژوهش یک مطالعه توصیفی تحلیلی است که در آن 119 نفر از دانشجویان پرستاری دانشگاه پرستاری آزاد علوم پزشکی واحد یزد بطور غیرتصادفی در دسترس انتخاب شدند و پرسشنامه ای را که شامل دو بخش بود تکمیل نمودند: 1- پرسشنامه دموگرافیک 2- پرسشنامه بررسی دیدگاه دانشجویان از محیط آموزش بالینی، که این پرسشنامه در 4 طبقه: 1- نحوه ارتباط و واکنش مربیان و پرستاران نسبت به دانشجویان پرستاری 2- وجود فرصت های یادگیری در بیمارستان 3- حمایت از یادگیری دانشجویان 4- جو بیمارستان، تقسیم بندی شده است.نتایج: پس از جمع آوری اطلاعات بدست آمده و تجزیه و تحلیل آنها مشخص گردید که میانگین سنی نمونه های مورد مطالعه 22.20 بوده است و %68.90 آنها بومی، 31.10% غیربومی، 37.81% دانشجویان ترم 8، 33.61% دانشجوی ترم 4 و 28.57% دانشجوی ترم 6 بودند، 1.68% نمونه ها بهیار و 3.36% مشغول به کار در بیمارستان بودند. بررسی نتایج بدست آمده نشان داد که: 34.45% نمونه ها با وجود ارتباط و فیدبک مناسب، 65.54% نمونه ها با وجود فرصت های مناسب برای یادگیری، 71.42% نمونه ها با وجود حمایت های لازم جهت یادگیری مناسب، %30.25 نمونه ها با وجود امکانات لازم و مناسب جهت یادگیری در بیمارستان کاملا موافق بودند. از نظر سطح بندی 85.35% دانشجویان سطح ارتباط مربیان و پرستاران را درحد متوسط، 76.47% دانشجویان سطح امکانات بیمارستانی را درحد متوسط ارزیابی کرده بودند.نتیجه گیری: با توجه به نتایج بدست آمده از دیدگاه دانشجویان، می توان نتیجه گرفت که محیط یادگیری بالینی یک مخلوط سایکولوژیکی غنی بدست آمده از فاکتورهای شناختی، فرهنگی، اجتماعی، تحصیلی، انگیزشی است و شناسایی فاکتورهای دارای اثر مثبت و یا منفی موجود در محیط بالینی و ارزشیابی آنها راهکاری مناسب جهت افزایش اثربخشی آموزش بالینی خواهد بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سلمانی، نیره، احمدی، فضل اله، و حسینی، وحیده. (1384). بررسی دیدگاه دانشجویان پرستاری در رابطه با محیط آموزش بالینی و تاثیر آن بر یادگیری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی))، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/464233/fa

    Vancouver: کپی

    سلمانی نیره، احمدی فضل اله، حسینی وحیده. بررسی دیدگاه دانشجویان پرستاری در رابطه با محیط آموزش بالینی و تاثیر آن بر یادگیری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1384؛5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/464233/fa

    IEEE: کپی

    نیره سلمانی، فضل اله احمدی، و وحیده حسینی، “بررسی دیدگاه دانشجویان پرستاری در رابطه با محیط آموزش بالینی و تاثیر آن بر یادگیری،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 5، no. پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)، pp. 0–0، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/464233/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button