مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,266
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

325
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین، تحلیل و نقد روش ها و محتوای تربیت دینی کثرت گرا (پلورالیستی)

صفحات

 صفحه شروع 64 | صفحه پایان 76

چکیده

 تکثر و تنوع دینی و مذهبی در دنیای امروز واقعیتی مسلم است و این تکثر تا به امروز منشا مجادلات و مناقشات بسیار شده است. به طور کلی در زمینه تبیین و تفسیر تنوع و تکثر ادیان, سه دیدگاه عمده وجود دارد: دیدگاه انحصار گرایی, دیدگاه شمول گرایی و دیدگاه تکثر گرایی. از این میان, دیدگاه تکثر گرایی دینی, دیدگاه جدیدی است که در عرصه معرفت دینی پیدا شده و چندی است در کشور ما نیز مطرح گردیده و موافقان و مخالفان جدی نیز دارد. تربیت دینی و معنوی بشر و نقش آن در حیات دنیوی و اخروی در کشور ما از اهمیت و حساسیت دو چندان برخوردار است. این مقاله با عنوان تبیین, تحلیل و نقد تربیت دینی تکثر گرا که روش ها و محتوای تربیت دینی مطلوب تکثر گرایی دینی را نشان می دهد, تربیت دینی کثرت گرا را از حیث نظری و عملی مورد بررسی و نقد قرار می دهد. این تحقیق به این نتیجه رسیده است که روش ها و محتوای مطلوب تعلیم و تربیت دینی تکثر گرا دارای اشکالات نظری و عملی جدی است که باید مورد توجه برنامه ریزان تعلیم و تربیت قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    سجادی، سیدمهدی، و اسدی، حسن. (1385). تبیین, تحلیل و نقد روش ها و محتوای تربیت دینی کثرت گرا (پلورالیستی). دانشور رفتار، 13(21 ( ویژه مقالات علوم تربیتی7))، 64-76. SID. https://sid.ir/paper/46434/fa

    Vancouver: کپی

    سجادی سیدمهدی، اسدی حسن. تبیین, تحلیل و نقد روش ها و محتوای تربیت دینی کثرت گرا (پلورالیستی). دانشور رفتار[Internet]. 1385؛13(21 ( ویژه مقالات علوم تربیتی7)):64-76. Available from: https://sid.ir/paper/46434/fa

    IEEE: کپی

    سیدمهدی سجادی، و حسن اسدی، “تبیین, تحلیل و نقد روش ها و محتوای تربیت دینی کثرت گرا (پلورالیستی)،” دانشور رفتار، vol. 13، no. 21 ( ویژه مقالات علوم تربیتی7)، pp. 64–76، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/46434/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button