مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

863
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

727
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نگرش دبیران، مدیران و کارشناسان آموزش متوسطه درباره تاثیر شرایط اقلیمی، آموزشی و اجتماعی - اقتصادی بر روز شمار تحصیلی مدارس متوسطه نظری

صفحات

 صفحه شروع 15 | صفحه پایان 28

چکیده

 زمان یکی از منابع محدود, تحدید نشدنی و بسیار با ارزشی است که نحوه برنامه ریزی و تخصیص بهینه آن ازجمله مباحث با اهمیت هر نظام آموزشی محسوب می شود. برنامه ریزی و ارائه الگوی زمان بندی متناسب برای تحصیل جز از طریق شناسایی, تحلیل و کاربرد عوامل موثر بر زمان بندی امکان پذیر نخواهد بود. به همین منظور پژوهش حاضر درصدد پاسخ به این سوال است که شرایط اقلیمی, آموزشی و اقتصادی- اجتماعی چه تاثیری بر روز شمار تحصیلی مدارس متوسطه نظری دارد.روش تحقیق توصیفی- تحلیلی بوده و جامعه آماری آن سه گروه دبیران, مدیران و کارشناسان دوره آموزشی متوسطه شهرهای اصفهان و یزد بوده اند. با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی دو مرحله ای متناسب با حجم جامعه, 180 دبیر و با روش نمونه گیری تصادفی ساده و 35مدیر از جامعه تحقیق انتخاب گردید. برای جمع آوری داده های کمی ازنمونه مدیران و دبیران از پرسشنامه استفاده شده است. ازمصاحبه نیمه سازمان یافته نیز برای جمع آوری داده های کیفی از نمونه های کارشناسان (16نفر) استفاده شد. داده های کمی پژوهش با نرم افزار SPSS در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی و داده های کیفی با روش مقوله بندی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.یافته های حاصل از پژوهش نشان داده که شرایط اقلیمی, آموزشی, اجتماعی و اقتصادی از جمله مولفه های اساسی هستند که برای تنظیم زمان آموزش و تهیه روز شمار تحصیلی باید مورد توجه تصمیم گیران قرار گیرند. شدت و میزان تاثیر هر کدام از شرایط در مناطق مختلف کشور متفاوت است که نیازمند پژوهش های گسترده دیگری است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    نصراصفهانی، احمدرضا، صافی، اکرم السادات، و نیلی، محمدرضا. (1383). بررسی نگرش دبیران, مدیران و کارشناسان آموزش متوسطه درباره تاثیر شرایط اقلیمی, آموزشی و اجتماعی - اقتصادی بر روز شمار تحصیلی مدارس متوسطه نظری. دانشور رفتار، 11(9 (ویژه مقالات علوم تربیتی 3))، 15-28. SID. https://sid.ir/paper/46440/fa

    Vancouver: کپی

    نصراصفهانی احمدرضا، صافی اکرم السادات، نیلی محمدرضا. بررسی نگرش دبیران, مدیران و کارشناسان آموزش متوسطه درباره تاثیر شرایط اقلیمی, آموزشی و اجتماعی - اقتصادی بر روز شمار تحصیلی مدارس متوسطه نظری. دانشور رفتار[Internet]. 1383؛11(9 (ویژه مقالات علوم تربیتی 3)):15-28. Available from: https://sid.ir/paper/46440/fa

    IEEE: کپی

    احمدرضا نصراصفهانی، اکرم السادات صافی، و محمدرضا نیلی، “بررسی نگرش دبیران, مدیران و کارشناسان آموزش متوسطه درباره تاثیر شرایط اقلیمی, آموزشی و اجتماعی - اقتصادی بر روز شمار تحصیلی مدارس متوسطه نظری،” دانشور رفتار، vol. 11، no. 9 (ویژه مقالات علوم تربیتی 3)، pp. 15–28، 1383، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/46440/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button