مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

516
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

183
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

دیدگاه جامعه کتابداری و اطلاع رسانی در خصوص تغییر در محتوا، آموزش و عنوان رشته

صفحات

 صفحه شروع 59 | صفحه پایان 85

چکیده

 هدف: این پژوهش به دنبال بررسی دیدگاه جامعه کتابداری و اطلاع رسانی در خصوص تغییر در سه حوزه عنوان, محتوا و آموزش این رشته بوده و درصدد بررسی این مساله مبنایی است که تغییر در حوزه های مختلف کتابداری و اطلاع رسانی از دیدگاه متخصصان و کارکنان و دانشجویان این رشته چه اَبعاد و گستره ای را در بر می گیرد و اولویت تغییرات از نظر آنها می بایست به چه صورت باشد و آیا توافقی بین جامعه کتابداری و اطلاع رسانی در خصوص این تغییرات وجود دارد یا خیر.روش: پژوهش حاضر از نوع کاربردی است و بنا به ماهیت موضوع, اهداف پژوهش و سوالات, از پیمایش بهره گرفته شده است. در این پژوهش, نظرات 275 نفر از اعضای جامعه حرفه ای (هیات علمی, دانشجو و کتابدار) گردآوری و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. برای آزمودن پرسش های پژوهش از آزمون های آماری فریدمن, کروسکال والیس و تحلیل واریانس استفاده شد.یافته ها: نتایج آزمون فریدمن نشان داد که اولویت تغییر در بین جامعه کتابداری و اطلاع رسانی به ترتیب عبارت از تغییر در عنوان, محتوا و سپس آموزش است. همچنین آزمون کروسکال والیس و تحلیل واریانس نشان داد که سه گروه جامعه مخاطب نسبت به تغییر در حوزه محتوا و آموزش نظر یکسانی دارند ولی نسبت به عنوان رشته نظر یکسانی ندارند. اصالت/ارزش: تاکنون بحث های مربوط به تغییر در حوزه های مختلف کتابداری و اطلاع رسانی به صورت نظرات شخصی و بحث هایی بوده است که در اظهار نظرهای افراد مورد توجه قرار گرفته و یا تنها نظرات بخشی از جامعه این رشته منعکس شده است. در این تحقیق با مراجعه به نظرات سه گروه از اعضای جامعه حرفه ای کتابداری و اطلاع رسانی, اولویت مورد نظر آنها برای تغییر در عنوان, محتوا و آموزش رشته مورد بررسی قرار گرفته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسن زاده، محمد، و غیوری، زینب. (1389). دیدگاه جامعه کتابداری و اطلاع رسانی در خصوص تغییر در محتوا, آموزش و عنوان رشته. تحقیقات اطلاع رسانی و کتابخانه های عمومی (پیام کتابخانه)، 16(3 (پیاپی 62))، 59-85. SID. https://sid.ir/paper/465000/fa

    Vancouver: کپی

    حسن زاده محمد، غیوری زینب. دیدگاه جامعه کتابداری و اطلاع رسانی در خصوص تغییر در محتوا, آموزش و عنوان رشته. تحقیقات اطلاع رسانی و کتابخانه های عمومی (پیام کتابخانه)[Internet]. 1389؛16(3 (پیاپی 62)):59-85. Available from: https://sid.ir/paper/465000/fa

    IEEE: کپی

    محمد حسن زاده، و زینب غیوری، “دیدگاه جامعه کتابداری و اطلاع رسانی در خصوص تغییر در محتوا, آموزش و عنوان رشته،” تحقیقات اطلاع رسانی و کتابخانه های عمومی (پیام کتابخانه)، vol. 16، no. 3 (پیاپی 62)، pp. 59–85، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/465000/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button