مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

39,900
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

12,763
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اصول اخلاق حرفه ای در آموزش

صفحات

 صفحه شروع 25 | صفحه پایان 38

چکیده

 هر مجموعه سازمانی دارای کدهای اخلاقی متناسب با ساختار حرفه ای خود است که اخلاق حرفه ای نام دارد. آموزش عالی نیز نظامی حرفه ای است و اساتید دانشگاه ها به عنوان افرادی که مسوولیت تعلیم و تربیت دانشجویان را بر عهده دارند باید از اصول اخلاق حرفه ای معلمی آگاهی داشته و به آن پایبند باشند. رعایت اخلاق آموزشی تضمین کننده سلامت فرایند یاددهی - یادگیری در دانشگاه است و موجب افزایش تعهد پاسخگویی مدرسان نسبت به نیازهای دانشجویان می شود.هدف این مقاله مروری که به کمک مطالعه کتابخانه ای و بررسی کتب و مقالات مرتبط تدوین شده است, تبیین اخلاق حرفه ای اساتید دانشگاه ها به عنوان یک معلم بوده و در آن استانداردهای اخلاقی اساتید در دو نقش آموزشی و تربیتی مورد بررسی قرار گرفته است. به این منظور گزیده ای از دستورات اخلاقی اسلام در ارتباط با موضوع تشریح شده و به قوانین برخی از کشورها در زمینه اخلاق حرفه ای تدریس نیز اشاراتی شده است.بر اساس مبانی اخلاق حرفه ای معلمی, یک استاد در دو بعد باید خود را ملزم به رعایت اصول اخلاقی بداند؛ اول, به جهت جایگاه تاثیرگذاری که بر رفتار و افکار فراگیران دارد, باید خود را آراسته به فضایل اخلاقی نماید و بداند موثرترین روش در انتقال ارزش های اخلاقی مثبت, آشکار شدن آن ها در رفتار واقعی مدرس است. دوم, به جهت وظیفه ای که در قبال برآوردن نیازهای آموزشی دانشجویان دارد, باید با رعایت حداکثری اصول اخلاقی در انجام وظایف حرفه ای, مسوولیت های آموزشی خود را به بهترین نحو به انجام رساند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ایمانی پور، معصومه. (1391). اصول اخلاق حرفه ای در آموزش. مجله ایرانی اخلاق و تاریخ پزشکی، 5(6)، 25-38. SID. https://sid.ir/paper/467869/fa

    Vancouver: کپی

    ایمانی پور معصومه. اصول اخلاق حرفه ای در آموزش. مجله ایرانی اخلاق و تاریخ پزشکی[Internet]. 1391؛5(6):25-38. Available from: https://sid.ir/paper/467869/fa

    IEEE: کپی

    معصومه ایمانی پور، “اصول اخلاق حرفه ای در آموزش،” مجله ایرانی اخلاق و تاریخ پزشکی، vol. 5، no. 6، pp. 25–38، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/467869/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button