مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,281
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,628
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بازارجهانی حبوبات و جایگاه ایران در تجارت خارجی محصول

صفحات

 صفحه شروع 28 | صفحه پایان 38

چکیده

 حبوبات یکی از محصولاتی است که به دنبال وقوع بحران 2007 بازار داخلی کشور را نیز - مواد غذایی در سال های 2008-2007 بازار داخلی کشور را نیز تحت تاثیر قرار داده است. از آنجا که ایران یکی از صادر کنندگان عمده حبوبات به خصوص نخود در جهان بوده و یک درصد از تولید جهانی حبوبات را به خود اختصاص داده است این مقاله بر آن است با بررسی نقش حبوبات به عنوان یکی از منابع تامین کننده پروتئین مورد نیاز مردم و اهمیت آن در سبد کالاهای مصرفی خانوارهای شهری و روستایی کشور, ساختار بازار جهانی حبوبات, ساختار بازار داخلی و سیاست های حمایتی تجاری در تعدادی از کشورهای منتخب و ایران را با استفاده از داده های آماری طی سال های  1362-84 مورد مطالعه قرار داده و با ارزیابی آثار سیاست های اتخاذ شده برروی صادرات و واردات حبوبات راهکارها و پیشنهادات لازم جهت توسعه تجارت محصول را با در نظر گرفتن حمایت از تولید و تنظیم بازار داخلی ارایه نماید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خوفی، منوچهر، و انویه تکیه، لورنس. (1388). بازارجهانی حبوبات و جایگاه ایران در تجارت خارجی محصول. بررسی های بازرگانی، دوره جدید - 7(34)، 28-38. SID. https://sid.ir/paper/468187/fa

    Vancouver: کپی

    خوفی منوچهر، انویه تکیه لورنس. بازارجهانی حبوبات و جایگاه ایران در تجارت خارجی محصول. بررسی های بازرگانی[Internet]. 1388؛دوره جدید - 7(34):28-38. Available from: https://sid.ir/paper/468187/fa

    IEEE: کپی

    منوچهر خوفی، و لورنس انویه تکیه، “بازارجهانی حبوبات و جایگاه ایران در تجارت خارجی محصول،” بررسی های بازرگانی، vol. دوره جدید - 7، no. 34، pp. 28–38، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/468187/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button