Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

547
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

135
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی روایی و پایایی ارزیابی دستیاران از اساتید گروه های مختلف آموزشی بالینی و پایه دانشگاه علوم پزشکی مشهد

صفحات

 صفحه شروع 118 | صفحه پایان 122

کلیدواژه

چکیده

 مقدمه: ارزشیابی در آموزش امری متداول است, از این میان پیچیده ترین نوع ارزشیابی ارزشیابی استاد است وعلت پیچیدگی این روش را کم اعتباری و بی دقتی وسایل وروش های سنجش و اندازه گیری مورد استفاده دانسته اند.روش کار: این مطالعه مقطعی توصیفی در سال 1390 در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد. تعداد 311 استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد, توسط 47 دستیار ارزیابی شدند و در مجموع 4293 مورد ارزیابی دستیار از استاد در 13 آیتم ارزیابی به عمل آمد. پایایی ارزیابی دستیاران از اساتید با اندازه گیری ضریب آلفای کرونباخ تعیین شد. روش تحلیل عامل (Factor analysis) برای تعیین روایی پرسشنامه ارزیابی دستیاران از اساتید به کار رفت.نتایج: میزان آلفای کرونباخ به دست آمده از ارزیابی دستیاران از اساتید بیش از 0.95 بوده است و نشانگر پایایی مناسب ارزیابی دستیاران از اساتید است. تحلیل داده های به دست آمده از نظر روایی نشان داد, که ارزیابی فاقد روایی است. در تکمیل هر پرسشنامه Respondent bias احتمال دارد, مطمئنا پرسشنامه ارزیابی دانشجو از استاد نیز از این عیب مستثنی نیست.نتیجه گیری: وجود پایایی و عدم وجود روایی در ارزیابی دستیاران از اساتید نشان می دهد که به خصوصیات دیگری از اساتید بجز 13 موضوع مورد پرسش امتیاز داده شده هرچند در مورد آن مشخصات اتفاق نظر وجود داشته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حکمت، رضا، سالاری، سمیه، و علمداران، سیدعلی. (1392). بررسی روایی و پایایی ارزیابی دستیاران از اساتید گروه های مختلف آموزشی بالینی و پایه دانشگاه علوم پزشکی مشهد. مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، 56(2)، 118-122. SID. https://sid.ir/paper/468230/fa

    Vancouver: کپی

    حکمت رضا، سالاری سمیه، علمداران سیدعلی. بررسی روایی و پایایی ارزیابی دستیاران از اساتید گروه های مختلف آموزشی بالینی و پایه دانشگاه علوم پزشکی مشهد. مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد[Internet]. 1392؛56(2):118-122. Available from: https://sid.ir/paper/468230/fa

    IEEE: کپی

    رضا حکمت، سمیه سالاری، و سیدعلی علمداران، “بررسی روایی و پایایی ارزیابی دستیاران از اساتید گروه های مختلف آموزشی بالینی و پایه دانشگاه علوم پزشکی مشهد،” مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، vol. 56، no. 2، pp. 118–122، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/468230/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا