مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

426
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر بازخورد بر روند اصلاح نگارش ژاپنی زبان آموزان فارسی زبان

صفحات

 صفحه شروع 5 | صفحه پایان 17

چکیده

 در این تحقیق, تاثیر چهار نوع بازخورد(Feedback) : مستقیم (Direct), خط تاکید (Underlining), رمزگذاری(Coding)  و ترجمه (Translation) را در نگارش ژاپنی دانشجویان فارسی زبان ایرانی, بررسی می کنیم. در واقع این تحقیق به بررسی تاثیر این چهار نوع بازخورد بر بهبود سطح نگارش ژاپنی فارسی زبانان ایرانی پرداخته و تاثیر آنها را بر سه مقوله نحوی حرف اضافه, وجه وصفی و گروه اسمی به طور جداگانه پرداخته شده است. برای این منظور نوزده نفر از زبان آموزان زبان ژاپنی به دو گروه تجربی و کنترل تقسیم شدند. به آنها هشت موضوع انشا از نوع توصیفی داده شد که در گروه تجربی در ازای هر دو موضوع انشا یک نوع بازخورد اجرا شد. نتایج آزمون تی نشان داد که گروه تجربی در مقایسه با گروه کنترل از کنش نوشتاری بهتری برخوردار است. به علاوه در این تحقیق به این نتیجه رسیدیم که بازخورد درباره مقوله نحوی حروف اضافه تاثیرگذار خواهد بود در حالی که این امر درباره مقوله های گروه اسمی و وجه وصفی صادق نبود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    احمدی شیرازی، معصومه، و شکرابی، زینب. (1390). تاثیر بازخورد بر روند اصلاح نگارش ژاپنی زبان آموزان فارسی زبان . پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی (پژوهش زبان های خارجی)، 1(2)، 5-17. SID. https://sid.ir/paper/468250/fa

    Vancouver: کپی

    احمدی شیرازی معصومه، شکرابی زینب. تاثیر بازخورد بر روند اصلاح نگارش ژاپنی زبان آموزان فارسی زبان . پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی (پژوهش زبان های خارجی)[Internet]. 1390؛1(2):5-17. Available from: https://sid.ir/paper/468250/fa

    IEEE: کپی

    معصومه احمدی شیرازی، و زینب شکرابی، “تاثیر بازخورد بر روند اصلاح نگارش ژاپنی زبان آموزان فارسی زبان ،” پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی (پژوهش زبان های خارجی)، vol. 1، no. 2، pp. 5–17، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/468250/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button