مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

646
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

134
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رضایت مادران از مراقبت های بیمارستانی در بخش کودکان بیمارستان شهید بهشتی کاشان در سال 1389

صفحات

 صفحه شروع 154 | صفحه پایان 160

چکیده

 سابقه و هدف: باوجود اهمیت رضایت بیمار به عنوان نشان گر کیفیت, اطلاعات به روزی از میزان رضایت مادران کودکان بستری در بیمارستان های کاشان دردسترس نیست. هدف این پژوهش تعیین رضایت مادران کودکان بستری در بخش اطفال از مراقبت های بیمارستانی بوده است.مواد و روش ها: این مطالعه توصیفی با استفاده از پرسشنامه (Pediatric Family Satisfaction Questionnaire; PFSQ) و از طریق مصاحبه با 280 نفر از مادران بخش اطفال در 6 ماهه دوم سال 1389 انجام شد. داده ها با نرم افزار SPSS و آمار توصیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.نتایج: میانگین سن مادران 28.04 سال بود. میانگین سن کودکان بستری 2.4 سال و مدت بستری آنها 4.97 روز بود. موارد ضعیف ارزیابی شده در حیطه مراقبت های پزشکی شامل عدم امکان دسترسی به موقع به پزشک و عدم مطلع ساختن والدین از نتایج آزمایشات کودک, در حیطه پرستاری, عدم آموزش در مورد اقدامات درمانی و مراقبت های پس از ترخیص, و در حیطه خدمات رفاهی, عدم فراهم کردن فضای مناسب برای بازی کردن کودک (71.4 درصد) بود. میانگین نمرات رضایت در مورد مراقبت های پزشکی 22.25±6.19, پرستاری 29.05±6.88 و خدمات رفاهی 26.68±6.93 بود. بین رضایت مندی با نوع بیماری کودک رابطه معناداری به دست آمد (P<0.0001).نتیجه گیری: مطالعه حاضر نشان داد که در مجموع رضایت از سه گروه پزشکی, پرستاری و رفاهی کم در بخش اطفال بیمارستان مذکور بود. توجه هوشیارانه پزشکان و پرستاران به مراقبت ها می تواند سطوح نارضایتی ها را کاهش دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسینیان، معصومه، شهشهانی، مریم سادات، و ادیب حاج باقری، محسن. (1390). بررسی رضایت مادران از مراقبت های بیمارستانی در بخش کودکان بیمارستان شهید بهشتی کاشان در سال 1389. فیض، 15(2 (پی در پی 58))، 154-160. SID. https://sid.ir/paper/468859/fa

    Vancouver: کپی

    حسینیان معصومه، شهشهانی مریم سادات، ادیب حاج باقری محسن. بررسی رضایت مادران از مراقبت های بیمارستانی در بخش کودکان بیمارستان شهید بهشتی کاشان در سال 1389. فیض[Internet]. 1390؛15(2 (پی در پی 58)):154-160. Available from: https://sid.ir/paper/468859/fa

    IEEE: کپی

    معصومه حسینیان، مریم سادات شهشهانی، و محسن ادیب حاج باقری، “بررسی رضایت مادران از مراقبت های بیمارستانی در بخش کودکان بیمارستان شهید بهشتی کاشان در سال 1389،” فیض، vol. 15، no. 2 (پی در پی 58)، pp. 154–160، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/468859/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button