مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,519
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

740
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پیگیری تاثیر آموزش های شناختی - رفتاری بر کنترل خشم در معلمان دانش آموزان کم توان ذهنی

صفحات

 صفحه شروع 130 | صفحه پایان 146

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف ارزشیابی میزان تاثیر کارگاه های آموزش مدیریت خشم بر معلمان در ارتباط با دانش آموزان کم توان ذهنی طراحی و اجرا شد و این پژوهش از نوع شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون - پس آزمون تک گروهی است. 31 معلم به روش نمونه گیری در دسترس از دو مدرسه ویژه کودکان کم توان ذهنی در تهران به طور داوطلبانه در این پژوهش مشارکت کردند. برنامه مدیریت خشم هفته ای یک بار, به صورت گروهی و به مدت هفت جلسه دو ساعته برای آزمودنی ها اجرا شد. شرکت کنندگان, مقیاس ارزیابی خشم معلم را قبل و پس از دوره آموزشی و همچنین به منظور پیگیری نه ماه پس از مداخله تکمیل کردند. نتایج تحلیل واریانس با طرح اندازه گیری مکرر نشان دهنده این بود که شدت خشم معلمان در موقعیت های خشم انگیز در ارتباط با دانش آموزان کم توان ذهنی به طور معناداری کاهش یافت. همچنین در مرحله پس آزمون نسبت به پیش آزمون استفاده از راهبردهای کنترل عصبانیت به لحاظ آماری افزایش ملاحظه پذیری داشته است؛ اما در مولفه بیان بیرونی خشم تفاوت معناداری مشاهده نشد. یافته های پژوهش حاضر, همسو با نتایج پژوهش های دیگر تاییدی بر کارآیی مداخلات شناختی - رفتاری در کنترل خشم است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شکوهی یکتا، محسن، زمانی، نیره، و جوادی آسایش، سحرانه. (1390). پیگیری تاثیر آموزش های شناختی - رفتاری بر کنترل خشم در معلمان دانش آموزان کم توان ذهنی. اندیشه های نوین تربیتی، 7(2)، 130-146. SID. https://sid.ir/paper/469134/fa

    Vancouver: کپی

    شکوهی یکتا محسن، زمانی نیره، جوادی آسایش سحرانه. پیگیری تاثیر آموزش های شناختی - رفتاری بر کنترل خشم در معلمان دانش آموزان کم توان ذهنی. اندیشه های نوین تربیتی[Internet]. 1390؛7(2):130-146. Available from: https://sid.ir/paper/469134/fa

    IEEE: کپی

    محسن شکوهی یکتا، نیره زمانی، و سحرانه جوادی آسایش، “پیگیری تاثیر آموزش های شناختی - رفتاری بر کنترل خشم در معلمان دانش آموزان کم توان ذهنی،” اندیشه های نوین تربیتی، vol. 7، no. 2، pp. 130–146، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/469134/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button