Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,195
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,078
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رفتار کودک در جایگاه یک مصرف کننده

صفحات

 صفحه شروع 103 | صفحه پایان 120

چکیده

 یکی از مهم ترین موضوعات در بخش بازاریابی, مطالعه رفتار مصرف کننده است؛ بدیهی است کودکان نیز جدا از این مقوله نیستند. اینکه کودک چطور, چقدر, درچه زمان/ مکان و چگونه اطلاعات لازم را به دست آورده, انتخاب کرده و خرید می کند, موضوع مطالعه رفتار کودک در جایگاه یک مصرف کننده است. پژوهش پیش رو نیز با هدف اصلی شناسایی عوامل اثرگذار بر رفتار خرید کودک در شهر تهران انجام شده است. محور اصلی, استفاده از رویکرد اجتماعی سازی و بررسی نقش برخی عوامل آن است. بدین منظور هفت فرضیه تدوین شد. روش پژوهش کاربردی, توصیفی, همبستگی و ابزار جمع آوری داده, پرسش نامه و مصاحبه بود. برمبنای ادبیات موجود این مطالعه کودکانی با میانگین سنی 7 تا 12 سال انتخاب شدند. برای تعیین نمونه, از روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای استفاده شده است. در تحلیل داده ها, مدل سازی معادله ساختاری به کار گرفته شده است. نتایج نشان داد که عواملی چون, والدین, چگونگی برقراری ارتباط در خانواده و نام تجاری, بر رفتار خرید کودک اثرگذارست. به علاوه جنسیت نیز, موثر بوده, یعنی کودکان دختر و پسر رفتار خرید متفاوتی دارند؛ برخی از این تفاوت ها در نحوه تاثیرگذاری بر والدین و استقلال در خرید بود. در انتها بر اساس نتایج پژوهش, پیشنهادهایی ارائه شده است که مهم ترین آنها در زمینه فعالیت های پیشبردی و اطلاع رسانی شرکت های تولیدکننده محصولات کودکان است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عبدالوند، محمدعلی، زمانی مقدم، افسانه، و دهقانی سامانی، نسترن. (1391). بررسی رفتار کودک در جایگاه یک مصرف کننده. مدیریت بازرگانی، 4(3)، 103-120. SID. https://sid.ir/paper/471244/fa

    Vancouver: کپی

    عبدالوند محمدعلی، زمانی مقدم افسانه، دهقانی سامانی نسترن. بررسی رفتار کودک در جایگاه یک مصرف کننده. مدیریت بازرگانی[Internet]. 1391؛4(3):103-120. Available from: https://sid.ir/paper/471244/fa

    IEEE: کپی

    محمدعلی عبدالوند، افسانه زمانی مقدم، و نسترن دهقانی سامانی، “بررسی رفتار کودک در جایگاه یک مصرف کننده،” مدیریت بازرگانی، vol. 4، no. 3، pp. 103–120، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/471244/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا