مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

7,177
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

3,617
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر آموزش خلاقیت بر دانش آموزان پیش دبستان و دبستانی

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 28

چکیده

 با توجه به اهمیت روزافزون خلاقیت در جهان معاصر, مساله آموزش خلاقیت در سطح مدارس ابتدایی مورد توجه قرار گرفت و جهت بررسی این مساله, دو پژوهش انجام پذیرفت. پژوهش نخست به بررسی تاثیر آموزش خلاقیت بر افزایش خلاقیت دانش آموزان پسر دبستانی پرداخت. پس از انجام پیش آزمون با ابزار محقق ساخته در سطح گروه آزمایشی (67 نفر) و گروه کنترل (58 نفر), آموزش خلاقیت به مدت 12 هفته به گروه آزمایشی ارایه گردید. نتایج به دست آمده از آزمون گروه های آزمایشی و کنترل, با روش اندازه گیری های مکرر مورد بررسی قرار گرفت. نتایج حاصل نشان دهنده تفاوت معنادار گروه آزمایشی با گروه کنترل بود. پس از مشخص شدن تاثیر مثبت آموزش خلاقیت بر روی خلاقیت کودکان, پژوهش کیفی و طولی دوم, با هدف دستیابی به الگویی بومی جهت ارایه به اولیای آموزشی در جهت آموزش خلاقیت, طی 4 تابستان متوالی انجام پذیرفت. در این پژوهش 40 نفر از کودکان پیش دبستانی و دبستانی دختر و پسر, شرکت داشتند. نتایج حاصل از این پژوهش کیفی, ضمن تایید تاثیر مثبت آموزش خلاقیت, در سطح افراد مورد بررسی, در عمل به ارایه الگویی اولیه جهت چگونگی اعمال روش های آموزش خلاقیت به دانش آموزان پیش دبستانی و دبستانی رسید. یافته های اخیر, الگوی مناسبی جهت چگونگی به کارگیری روش های مختلف آموزش خلاقیت و محتوای لازم در این جهت را در اختیار معلمان و مربیان آموزشی, قرار خواهد داد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    منطقی، مرتضی. (1391). بررسی تاثیر آموزش خلاقیت بر دانش آموزان پیش دبستان و دبستانی. پژوهش های برنامه درسی، 2(1)، 1-28. SID. https://sid.ir/paper/472461/fa

    Vancouver: کپی

    منطقی مرتضی. بررسی تاثیر آموزش خلاقیت بر دانش آموزان پیش دبستان و دبستانی. پژوهش های برنامه درسی[Internet]. 1391؛2(1):1-28. Available from: https://sid.ir/paper/472461/fa

    IEEE: کپی

    مرتضی منطقی، “بررسی تاثیر آموزش خلاقیت بر دانش آموزان پیش دبستان و دبستانی،” پژوهش های برنامه درسی، vol. 2، no. 1، pp. 1–28، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/472461/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button