Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

581
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

259
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثر آموزش گروهی مهارت های شناختی - رفتاری بر اضطراب آشکار کودکان با اختلال نارسایی توجه / فزون کنشی

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 14

چکیده

 هدف این پژوهش, بررسی آموزش گروهی مهارت های شناختی - رفتاری متمرکز بر کودک و مادر+کودک بر اضطراب آشکار کودکان با اختلال نارسایی توجه / فزون کنشی (ADHD) است. به این منظور, ابتدا جامعه آماری دانش آموزان پسر پایه پنجم دبستان شیراز که به ADHD مبتلا بودند, بر اساس نتایج فرم معلمان پرسشنامه ADHD و مصاحبه تشخیصی, مشخص شد. سپس یک گروه نمونه 57 نفری از این جامعه به طور تصادفی انتخاب گردید. این گروه نمونه با حجم مساوی در دو گروه آزمایشی (آموزش متمرکز بر کودک و آموزش متمرکز بر مادر+کودک) و یک گروه کنترل جایگزین شدند. در این تحقیق, آزمودنی ها به مقیاس اضطراب آشکار در دو موقعیت پیش آزمون و پس آزمون, همزمان پاسخ داده و معلمان آنها نیز پرسشنامه ADHD را کامل کردند. تحلیل داده ها نشان داد که: 1) آموزش مهارت های شناختی - رفتاری متمرکز بر کودک و متمرکز بر مادر+کودک در مقایسه با گروه کنترل, به کاهش معناداری در علایم فیزیولوژیکی اضطراب کودکان ADHD منتهی شد  (2 .(P<0.01)آموزش متمرکز بر مادر+کودک در مقایسه با گروه آزمایشی کودک و گروه کنترل در کاهش نگرانی و حساسیت مفرط کودکان, تاثیر معناداری داشت (P<0.01). 3) آموزش متمرکز بر مادر+کودک در مقایسه با گروه آزمایشی کودک و گروه کنترل در کاهش اضطراب آشکار کودکان, تاثیر معناداری داشت (P<0.01).

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    آل بهبهانی، مرجان، محمدی، نوراله، و رحیمی، چنگیز. (1389). اثر آموزش گروهی مهارت های شناختی - رفتاری بر اضطراب آشکار کودکان با اختلال نارسایی توجه / فزون کنشی. مطالعات آموزش و یادگیری (علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز)، 2(2 (پیاپی 2-59))، 1-14. SID. https://sid.ir/paper/473270/fa

    Vancouver: کپی

    آل بهبهانی مرجان، محمدی نوراله، رحیمی چنگیز. اثر آموزش گروهی مهارت های شناختی - رفتاری بر اضطراب آشکار کودکان با اختلال نارسایی توجه / فزون کنشی. مطالعات آموزش و یادگیری (علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز)[Internet]. 1389؛2(2 (پیاپی 2-59)):1-14. Available from: https://sid.ir/paper/473270/fa

    IEEE: کپی

    مرجان آل بهبهانی، نوراله محمدی، و چنگیز رحیمی، “اثر آموزش گروهی مهارت های شناختی - رفتاری بر اضطراب آشکار کودکان با اختلال نارسایی توجه / فزون کنشی،” مطالعات آموزش و یادگیری (علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز)، vol. 2، no. 2 (پیاپی 2-59)، pp. 1–14، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/473270/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا