مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,588
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

801
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

فلسفه قاره ای و تاثیر آن بر فلسفه تعلیم و تربیت

صفحات

 صفحه شروع 55 | صفحه پایان 78

چکیده

فلسفه قاره ای نامی است که در عصر حاضر, بر یکی از دو بینش فلسفی غالب در مغرب زمین بنا نهاده شده است و این نام گذاری بدان جهت است که این دیدگاه عمدتا در قاره اروپا و در تفسیری دقیق تر, در کشورهای غیرانگلیسی زبان, مانند فرانسه و آلمان رشد یافته است. فلسفه قاره ای به مباحث وجودی, اخلاقی, اجتماعی و به طور کلی, موضوعات انسان شناختی می پردازد و در همین مباحث و موضوعات, بر فلسفه تعلیم و تربیت تاثیر داشته است. پاسخ به سوال «مهم ترین ویژگی های فلسفه قاره ای چیست و چه تاثیری بر فلسفه تعلیم و تربیت داشته است؟» مهم ترین هدفی است که مقاله حاضر دنبال می کند. روش مطالعه در این تحقیق, از نوع مطالعات نظری استنتاجی است که بررسی, تحلیل و استنتاج مباحث, پایه های اصلی این روش به حساب می آیند. نتایج حاصل از تحقیق, نشانگر آن است که فلسفه قاره ای با اندیشه های هگل شروع می شود و تا جدیدترین دیدگاه های مطرح در عصر کنونی, یعنی پساساختارگرایی و پست مدرنیسم ادامه می یابد. فیلسوفان قاره ای دارای اندیشه های گوناگون و متکثری هستند که در شاخه های متفاوت این دیدگاه تبلور یافته است. در این مقاله, به تحقیق و تفحص در خصوص دیدگاه ها و بینش هایی در فلسفه قاره ای پرداخته شده است که بر فلسفه تعلیم و تربیت تاثیر داشته اند. فیلسوفان قاره ای به اکثر موضوعات تربیتی, مانند تربیت اجتماعی, تربیت فردی, تربیت اخلاقی و مشکلات و موضوعات نظام های آموزشی, پرداخته اند و تفاوت در اندیشه های آنان مربوط به شاخه های مختلف از فلسفه قاره ای است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    توسلی، طیبه. (1391). فلسفه قاره ای و تاثیر آن بر فلسفه تعلیم و تربیت. اندیشه دینی، 12(3 (پیاپی 44))، 55-78. SID. https://sid.ir/paper/474880/fa

    Vancouver: کپی

    توسلی طیبه. فلسفه قاره ای و تاثیر آن بر فلسفه تعلیم و تربیت. اندیشه دینی[Internet]. 1391؛12(3 (پیاپی 44)):55-78. Available from: https://sid.ir/paper/474880/fa

    IEEE: کپی

    طیبه توسلی، “فلسفه قاره ای و تاثیر آن بر فلسفه تعلیم و تربیت،” اندیشه دینی، vol. 12، no. 3 (پیاپی 44)، pp. 55–78، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/474880/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button