مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,563
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

442
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پیمایشی از ابعاد پیاده سازی سیستم های برنامه ریزی منابع سازمان و مدیریت ارتباط با مشتری در شرکت های ایرانی

صفحات

 صفحه شروع 21 | صفحه پایان 46

چکیده

 امروزه خریداری و استفاده استراتژیک از سیستم برنامه ریزی منابع سازمان و سیستم مدیریت ارتباط با مشتری راه حلی است که پژوهشگران و صاحبنظران فناوری اطلاعات برای پایداری در اقتصاد دیجیتالی به سازمان ها پیشنهاد می کنند. در این بین بسیاری از شرکت های ایرانی نیز تمایل به پیاده سازی این سیستم ها در سازمان خود پیدا کرده اند, ولی گاهی با مسائل و ابعاد پیاده سازی این سیستم ها آشنایی کافی ندارند, ازاین رو هدف این پژوهش انجام پیمایشی درباره پیاده سازی سیستم های برنامه ریزی منابع سازمان و مدیریت ارتباط با مشتری در شرکت های تولیدی و خدماتی کشور ایران است. در این پیمایش تلاش بر این است, برخی از مهم ترین جنبه های پیاده سازی این سیستم ها شامل انگیزه های پیاده سازی, موانع و مشکلات پیاده سازی این سیستم ها در کشور, نتایج پیاده سازی این سیستم ها, معیار گزینش این سیستم ها توسط کاربران, معیار گزینش عرضه کنندگان این سیستم ها و عوامل کلیدی موفقیت در پیاده سازی این سیستم ها بررسی شود. جامعه پژوهش, شامل 41 شرکت در حوزه سیستم برنامه ریزی منابع سازمان و شانزده شرکت در حوزه سیستم مدیریت ارتباط با مشتری بوده است. نتایج پیمایش نشان می دهد, این شرکت ها با انگیزه هایی مانند افزایش بهره وری, افزایش نتایج تجاری, افزایش کیفیت اطلاعات, پاسخ گویی بهتر به مشتری و کاهش موجودی, وارد پیاده سازی این سیستم ها در سازمان خود می شوند ولی در عمل با مشکلاتی مانند عدم شناخت و تعریف درست نیازمندی ها, یکپارچه سازی اطلاعات, مقاومت کارکنان, عدم تناسب تکنولوژی با ساختار موجود و ایجاد هزینه های غیرقابل پیش بینی مواجه می شوند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حنفی زاده، پیام، دادبین، شبنم، و براتی، مسعود. (1391). پیمایشی از ابعاد پیاده سازی سیستم های برنامه ریزی منابع سازمان و مدیریت ارتباط با مشتری در شرکت های ایرانی. مدیریت فناوری اطلاعات، 4(11)، 21-46. SID. https://sid.ir/paper/475184/fa

    Vancouver: کپی

    حنفی زاده پیام، دادبین شبنم، براتی مسعود. پیمایشی از ابعاد پیاده سازی سیستم های برنامه ریزی منابع سازمان و مدیریت ارتباط با مشتری در شرکت های ایرانی. مدیریت فناوری اطلاعات[Internet]. 1391؛4(11):21-46. Available from: https://sid.ir/paper/475184/fa

    IEEE: کپی

    پیام حنفی زاده، شبنم دادبین، و مسعود براتی، “پیمایشی از ابعاد پیاده سازی سیستم های برنامه ریزی منابع سازمان و مدیریت ارتباط با مشتری در شرکت های ایرانی،” مدیریت فناوری اطلاعات، vol. 4، no. 11، pp. 21–46، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/475184/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button