مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,593
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

606
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

فرهنگ معلمی: عاملی مهم در تحقق یا عدم تحقق اصلاحات برنامه درسی مدرسه ای

صفحات

 صفحه شروع 83 | صفحه پایان 104

چکیده

 در این مطالعه انواع واکنش های 36 دبیر دبیرستان درباره اصلاحات اخیر کتاب های درسی علوم پایه با اجرای پرسشنامه جمع آوری شده است. نتایج نشان داد سه دسته معلم بر اساس نوع واکنش به تغییر برنامه (موافق, بی تفاوت و مخالف) در مدارس وجود دارد. مصاحبه هایی با 9 معلم تازه کار و پرسابقه از این سه دسته معلم ترتیب داده شد. مصاحبه ها و مشاهده های کلاسی با شیوه قوم نگاری انجام شد. نتایج مصاحبه و مشاهدات, وجود باورهای مختلف درباره حرفه معلمی, واکنش های متفاوت به تغییرات و در مجموع دو نوع فرهنگ معلمی متفاوت بین معلمان کم سابقه و معلمان پر سابقه را نشان داد. درعین حال, نتایج شواهدی از عملکردهای مشابه در بین معلمان دارای بیش از سه سال سابقه با معلمان بیش از 10 سال سابقه را نشان داد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    میرعرب رضی، رضا، فردانش، هاشم، و طلایی، ابراهیم. (1391). فرهنگ معلمی: عاملی مهم در تحقق یا عدم تحقق اصلاحات برنامه درسی مدرسه ای. مطالعات برنامه درسی، 7(26)، 83-104. SID. https://sid.ir/paper/475442/fa

    Vancouver: کپی

    میرعرب رضی رضا، فردانش هاشم، طلایی ابراهیم. فرهنگ معلمی: عاملی مهم در تحقق یا عدم تحقق اصلاحات برنامه درسی مدرسه ای. مطالعات برنامه درسی[Internet]. 1391؛7(26):83-104. Available from: https://sid.ir/paper/475442/fa

    IEEE: کپی

    رضا میرعرب رضی، هاشم فردانش، و ابراهیم طلایی، “فرهنگ معلمی: عاملی مهم در تحقق یا عدم تحقق اصلاحات برنامه درسی مدرسه ای،” مطالعات برنامه درسی، vol. 7، no. 26، pp. 83–104، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/475442/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button