مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,565
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

416
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آموزش حرفه ای گری پزشکی و نقش الگویی استادان دانشگاه علوم پزشکی گیلان از دیدگاه دستیاران این دانشگاه

صفحات

 صفحه شروع 100 | صفحه پایان 106

چکیده

 زمینه و هدف: به دلایل متعددی نیاز به تغییر در فرهنگ, محیط آموزشی و برنامه درسی آموزش پزشکی برای حرکت به سمت ارتقای حرفه ای گری پزشکی (پایبندی به اصول حرفه ای پزشکی) لازم و ضروری به نظر می رسد. هدف این مطالعه, ارزیابی اولیه ای از نگرش دستیاران دانشگاه علوم پزشکی گیلان درباره برنامه های آموزش حرفه ای گری و نقش استادان در این زمینه در دانشکده پزشکی بود.روش کار: این مطالعه توصیفی به وسیله پرسشنامه ای که روایی و پایایی آن تایید و بر اساس مسایل فرهنگی- اخلاقی خاص کشورمان تعدیل شد, در بین 189 دستیار رشته های تخصصی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سال تحصیلی 91-1390 انجام گردید. آنالیز اطلاعات با استفاده از آزمون Student-t و نرم افزار STATA انجام شد.یافته ها: در این مطالعه 140 دستیار از 14 رشته تخصصی با میانگین سنی 4.49±32.2 سال شرکت نمودند و پرسشنامه ها را تکمیل کردند. بیش از 50 درصد دستیاران, میزان موفقیت برنامه آموزشی را در زمینه های مختلف آموزش اصول حرفه ای گری پزشکی متوسط تا زیاد دانسته اند. بیش از40 درصد آنان نیز تاثیر استادان الگو را در آموزش این اصول زیاد دانسته اند. 62.9 درصد دستیاران بر آموزش این اصول به صورت تدریس نظری- عملی اتفاق نظر داشتند.نتیجه گیری: میزان موفقیت برنامه های آموزشی در زمینه های مختلف اصول حرفه ای گری پزشکی به نسبت خوب بوده است, اما نیاز به بهبود دارند. دستیاران اذعان دارند تاکنون اصول حرفه ای گری را در قالب یک برنامه درسی پنهان از استادان خود آموخته اند, اما این اصول باید به صورت واحدهای نظری و عملی هم تدریس شوند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صابری، عالیا، نعمتی، شادمان، فخریه اصل، صبا، حیدرزاده، آبتین، و فهیمی، علی. (1392). آموزش حرفه ای گری پزشکی و نقش الگویی استادان دانشگاه علوم پزشکی گیلان از دیدگاه دستیاران این دانشگاه. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 10(2)، 100-106. SID. https://sid.ir/paper/475553/fa

    Vancouver: کپی

    صابری عالیا، نعمتی شادمان، فخریه اصل صبا، حیدرزاده آبتین، فهیمی علی. آموزش حرفه ای گری پزشکی و نقش الگویی استادان دانشگاه علوم پزشکی گیلان از دیدگاه دستیاران این دانشگاه. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1392؛10(2):100-106. Available from: https://sid.ir/paper/475553/fa

    IEEE: کپی

    عالیا صابری، شادمان نعمتی، صبا فخریه اصل، آبتین حیدرزاده، و علی فهیمی، “آموزش حرفه ای گری پزشکی و نقش الگویی استادان دانشگاه علوم پزشکی گیلان از دیدگاه دستیاران این دانشگاه،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 10، no. 2، pp. 100–106، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/475553/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button