Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

8,718
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,981
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزشیابی برنامه درسی در آموزش عالی

صفحات

 صفحه شروع 71 | صفحه پایان 77

چکیده

 مقدمه: گسترش فعالیت های برنامه ریزی درسی حرکت هایی برای ارزشیابی برنامه های آموزشی را موجب می شود. هم شرکت های سرمایه گذاری و هم مصرف کنندگان تمایل دارند تا شواهدی را به دست آورند که برنامه های جدید نتایج رضایت بخشی تولید می نمایند. اطلاعات مورد جستجو, تناسب برنامه جدید با نیازهای جامعه و یادگیرنده, اعتبار و اهمیت علمی مواد مطالعاتی جدید, توانایی برنامه برای گزینش معلم مطمئن, پیش بینی رفتارهای دانش آموز یا دانشجو و نتایج واقعی استفاده از مجموعه ای از مواد آموزشی مشخص, هستند. دو دهه قبل, ارزشیابی برنامه درسی به عنوان حوزه مطالعاتی مستقلی در رشته علوم تربیتی ظاهر شد. ریشه های آن بیشتر در حوزه های کلی ارزشیابی آموزشی, آزمودن و اندازه گیری یافت می شود. با این وجود, مساله اصلی ابتدایی بیشتر ارزشیابی دانش آموزان بود تا ارزشیابی برنامه های آموزشی؛ نیازی که احساس شده بود تا مجموعه ای از مفاهیم, اصول, روش ها, نظریه ها و الگوهای جدید را تدوین نمایند. این عقاید و روش های جدید مبنای حوزه جدید ارزشیابی برنامه درسی هستند. دانشگاه های بزرگ دوره هایی را در مورد ارزشیابی برنامه درسی ارایه نموده اند. این نوشتار نیز سعی دارد که به ضرورت و اهمیت ارزشیابی برنامه درسی در آموزش عالی بپردازد و رهنمودهایی را در این خصوص ارایه نماید.نتیجه گیری: ارزشیابی برنامه درسی به عنوان جزیی از نظام آموزش تحت تاثیر عوامل متعددی است و تغییر در رویکردها و شیوه های جاری آن, تغییر همه جانبه در همه عوامل تاثیرگذار بر آن را می طلبد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مومنی مهمویی، حسین. (1388). ارزشیابی برنامه درسی در آموزش عالی. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، 2(2)، 71-77. SID. https://sid.ir/paper/476073/fa

    Vancouver: کپی

    مومنی مهمویی حسین. ارزشیابی برنامه درسی در آموزش عالی. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)[Internet]. 1388؛2(2):71-77. Available from: https://sid.ir/paper/476073/fa

    IEEE: کپی

    حسین مومنی مهمویی، “ارزشیابی برنامه درسی در آموزش عالی،” راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، vol. 2، no. 2، pp. 71–77، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/476073/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا