مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,535
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,552
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارایه الگویی برای دسته بندی ویژگی های محصول

صفحات

 صفحه شروع 58 | صفحه پایان 71

چکیده

 از آنجایی که در بازارهای رقابتی, مشتری جایگاه ویژه ای دارد و نقش اصلی را در موفقیت و شکست سازمان ایفا می کند, انگیزه دادن به مشتری برای خرید مداوم, موضوع با اهمیتی است. در این مقاله به دنبال ارایه الگویی برای دسته بندی ویژگی های محصول و ارتباط آن با انگیزه خرید مشتریان در شرایط مختلف هستیم. به منظور بررسی ویژگی های محصول, مدل های زیر در این مقاله مورد بررسی قرار گرفتند: مدل هرزبرگ, مدل سولیمان, مدل زهنگ و دران, مدل سوآن و کامبز, مدل کانو, مدل اینگ برچان, مدل سیلوتر و جان استون, مدل اولیور, مدل کادوت و ترجیون؛ مدل کانو, سراکو, تاکاهاشی و تسوجی؛ مدل کریستوفر لاولاک و لارن رایت, مدل لویت, مدل کاتلر, مدل کاتلر و آرمسترانگ و مدل راست. با بررسی مدل های ارایه شده در زمینه ویژگی های محصول, ما برای دسته بندی ویژگی های محصول از دو بعد استفاده کردیم: بعد اول, درونی یا بیرونی بودن ویژگی های محصول و بعد دوم, کم یا زیاد بودن رقابت موجود در بازار, که نتیجه آن استخراج چهار دسته ویژگی گردید: 1) ویژگی های بیرونی بهداشتی, 2) ویژگی های بیرونی انگیزشی, 3) ویژگی های درونی انگیزشی و 4) ویژگی های درونی بهداشتی.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رضوانی، حمیدرضا، و ملک پور، مهرگان. (1388). ارایه الگویی برای دسته بندی ویژگی های محصول. بررسی های بازرگانی، دوره جدید - 7(35)، 58-71. SID. https://sid.ir/paper/476184/fa

    Vancouver: کپی

    رضوانی حمیدرضا، ملک پور مهرگان. ارایه الگویی برای دسته بندی ویژگی های محصول. بررسی های بازرگانی[Internet]. 1388؛دوره جدید - 7(35):58-71. Available from: https://sid.ir/paper/476184/fa

    IEEE: کپی

    حمیدرضا رضوانی، و مهرگان ملک پور، “ارایه الگویی برای دسته بندی ویژگی های محصول،” بررسی های بازرگانی، vol. دوره جدید - 7، no. 35، pp. 58–71، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/476184/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button