مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,338
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

420
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه میزان تمایل به مصرف کالاهای داخلی در تهران با سایر مناطق جهان و بررسی پیامد های آن بر ارزیابی و ترجیح محصولات

صفحات

 صفحه شروع 103 | صفحه پایان 139

چکیده

 علی رغم تاکید زیاد به مصرف محصولات داخلی و تشویق مصرف کنندگان به این موضوع, تاکنون تحقیق علمی منسجمی که میزان گرایش مصرف کنندگان به محصولات داخلی و پیامد های آن را بررسی کند و نتایج آن معیاری برای مقایسه با نتایج تحقیقات انجام گرفته در سایر کشور ها باشد, انجام نشده است. از این رو در تحقیق حاضر ابتدا میزان تمایل مصرف محصولات داخلی را در نمونه ای شامل 400 مصرف کننده در تهران, به صورت کمی اندازه گیری کرده و مقدار آن را با سایر نقاط جهان (که تحقیقات مشابه در آن انجام شده است) مقایسه می شود. به این منظور برای سنجش میزان تمایل به مصرف کالاهای داخلی, یک مقیاس بین المللی به نام CETSCALE معرفی می شود, سپس تاثیر این تمایل بر ارزیابی طبقات مختلف کالاهای داخلی و خارجی, ترجیح محصولات داخلی و تمایل به خرید محصولات وارداتی از کشورهای دارای تشابه مواضع از نظر سیاسی, اقتصادی, فرهنگی و مذهبی مورد بررسی قرار می گیرد.نتایج اولیه نشان دهنده آن است که مصرف کنندگان با ملی گرایی مصرفی زیاد (در مقایسه با مصرف کنندگان با ملی گرایی مصرفی کم) ارزیابی بهتری از محصولات داخلی دارند, اما بررسی دقیق تر نشان می دهد این مصرف کنندگان محصولات داخلی را مطلوب تر از محصولات خارجی ارزیابی نمی کنند. در پایان, این نتایج بحث و بررسی شده و پیشنهادهایی نیز ارایه گردیده است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

حقیقی، محمد، و حسین زاده، ماشااله. (1388). مقایسه میزان تمایل به مصرف کالاهای داخلی در تهران با سایر مناطق جهان و بررسی پیامد های آن بر ارزیابی و ترجیح محصولات. پژوهش های مدیریت در ایران، 13(4 (پیاپی 64))، 103-139. SID. https://sid.ir/paper/476211/fa

Vancouver: کپی

حقیقی محمد، حسین زاده ماشااله. مقایسه میزان تمایل به مصرف کالاهای داخلی در تهران با سایر مناطق جهان و بررسی پیامد های آن بر ارزیابی و ترجیح محصولات. پژوهش های مدیریت در ایران[Internet]. 1388؛13(4 (پیاپی 64)):103-139. Available from: https://sid.ir/paper/476211/fa

IEEE: کپی

محمد حقیقی، و ماشااله حسین زاده، “مقایسه میزان تمایل به مصرف کالاهای داخلی در تهران با سایر مناطق جهان و بررسی پیامد های آن بر ارزیابی و ترجیح محصولات،” پژوهش های مدیریت در ایران، vol. 13، no. 4 (پیاپی 64)، pp. 103–139، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/476211/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button