مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,782
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

869
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه ویژگی های شخصیتی و روش های مطالعه با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان کارشناسی دانشگاه علامه طباطبائی تهران

صفحات

 صفحه شروع 35 | صفحه پایان 54

چکیده

 این تحقیق با هدف بررسی رابطه بین ویژگی های شخصیتی و روش های مطالعه با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان کارشناسی دانشگاه علامه طباطبائی تهران انجام شد. روش تحقیق حاضر توصیفی - پیمایشی و از نوع همسبتگی بوده است. به روش نمونه گیری خوشه ای تعداد 110 نفر به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده در این پژوهش, پرسشنامه پنج عاملی شخصیت نئو, پرسشنامه روش ها و مهارت های مطالعه, و برای متغیر پیشرفت تحصیلی, از معدل کل دانشجویان استفاده شد. تحلیل داده ها با همبستگی پیرسون نشان داد که رابطه بین ویژگی شخصیتی و روان رنجوری و روش مطالعه سطحی با پیشرفت تحصیلی منفی, رابطه بین ویژگی های شخصیتی برون گرایی, سازگاری, وظیفه شناسی و روش مطالعه عمقی با پیشرفت تحصیلی مثبت, و بین ویژگی شخصیتی گشودکی با پیشرفت تحصیلی رابطه معناداری وجود ندارد. همچنین نتایج رگرسیون چند متغیره حاکی از آن بود که روش مطالعه عمقی و سطحی و ویژگی های شخصیتی وظیفه شناسی, روان رنجوری و برون گرایی توان پیش بینی پیشرفت تحصیلی را دارا می باشند. دانشجویانی که دارای ویژگی های شخصیتی برون گرایی, سازگاری و وظیفه شناسی اند و از روش مطالعه عمقی استفاده می کنند, پیشرفت تحصیلی بیشتری دارند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جعفری نژاد، هادی، سعدی پور، اسماعیل، حاجی حسنی، مهرداد، و محمدجانی، هیوا. (1391). رابطه ویژگی های شخصیتی و روش های مطالعه با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان کارشناسی دانشگاه علامه طباطبائی تهران. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، 8(25)، 35-54. SID. https://sid.ir/paper/476660/fa

    Vancouver: کپی

    جعفری نژاد هادی، سعدی پور اسماعیل، حاجی حسنی مهرداد، محمدجانی هیوا. رابطه ویژگی های شخصیتی و روش های مطالعه با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان کارشناسی دانشگاه علامه طباطبائی تهران. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)[Internet]. 1391؛8(25):35-54. Available from: https://sid.ir/paper/476660/fa

    IEEE: کپی

    هادی جعفری نژاد، اسماعیل سعدی پور، مهرداد حاجی حسنی، و هیوا محمدجانی، “رابطه ویژگی های شخصیتی و روش های مطالعه با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان کارشناسی دانشگاه علامه طباطبائی تهران،” روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، vol. 8، no. 25، pp. 35–54، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/476660/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button