مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,270
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,995
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ابعاد شخصیتی تست مایرز-بریگز (MBTI) و تمایل خرید مشتریان

صفحات

 صفحه شروع 147 | صفحه پایان 160

چکیده

 شناسایی ترکیب انگیزه های مصرف کننده بر انتخاب بازار هدف تاثیر می گذارد. در حالی که انگیزش موجب تقویت و هدایت رفتار مصرف کننده می شود, شخصیت مصرف کننده نیز رفتار انتخابی او را به منظور دستیابی به هدفش شکل می دهد (هاوکینز و همکاران, 1385). تست شخصیتی مایرز - بریگز (MBTI) بر مبنای تئوری یونگ و با در نظر گرفتن مجموعه ای از تضادهای روانی, 16 تیپ شخصیتی را شناسایی می نماید. در این تحقیق اثرات تیپ های مختلف شخصیتی بر نگرش فرد نسبت به تصویر ذهنی برند وایو, دانش/درگیری لپ تاپ های وایو و در نهایت تمایل خرید آنها را بررسی شد. جامعه آماری تحقیق شامل 465 مشتری لپ تاپ در بازارهای شهر تهران است. تیپ شخصیتی پاسخگویان با استفاده از پرسشنامه مایرز - بریگز (MBTI) و نگرش مصرف کنندگان نسبت به متغیرهای مذکور با استفاده از پرسشنامه ای بر مبنای طیف لیکرت هفت تایی و با استفاده از نرم افزار آماری SPSS16 سنجیده شد. بافته های تحقیق نشان می دهد تیپ شخصیتی افراد نسبت به سازه بصری متغیر تصویر برند (طراحی لپ تاپ) از تفاوت معنی داری برخوردار است. تیپ شخصیتی در نگرش مصرف کننده نسبت به متغیرهای درگیری, دانش و تمایل خرید آن از تفاوت معنی داری برخوردار ناست. همچنین بین نگرش مصرف کننده به تصویر برند, دانش و درگیری این لپ تاپ ها با تمایل خرید آنها تفاوت معنی داری وجود دارد. متغیر درگیری با لپ تاپ وایو نیز نسبت به تصویر برند وایو تفاوت معنی داری نشان می دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمودی میمند، محمد، وزیرزنجانی، حمیدرضا، و خلیلی یادگاری، مریم. (1391). ابعاد شخصیتی تست مایرز-بریگز (MBTI) و تمایل خرید مشتریان. تحقیقات بازاریابی نوین، 2(4 (پیاپی 7))، 147-160. SID. https://sid.ir/paper/477039/fa

    Vancouver: کپی

    محمودی میمند محمد، وزیرزنجانی حمیدرضا، خلیلی یادگاری مریم. ابعاد شخصیتی تست مایرز-بریگز (MBTI) و تمایل خرید مشتریان. تحقیقات بازاریابی نوین[Internet]. 1391؛2(4 (پیاپی 7)):147-160. Available from: https://sid.ir/paper/477039/fa

    IEEE: کپی

    محمد محمودی میمند، حمیدرضا وزیرزنجانی، و مریم خلیلی یادگاری، “ابعاد شخصیتی تست مایرز-بریگز (MBTI) و تمایل خرید مشتریان،” تحقیقات بازاریابی نوین، vol. 2، no. 4 (پیاپی 7)، pp. 147–160، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/477039/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button