مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,771
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

871
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی موانع اجرای برنامه معلم پژوهنده از دید معلمان پژوهنده و کارشناسان: مورد مطالعه استان همدان

صفحات

 صفحه شروع 195 | صفحه پایان 216

چکیده

 هدف پژوهش, شناسایی موانع اجرای برنامه معلم پژوهنده از دید معلمان پژوهنده و کارشناسان استان همدان بود. روش پژوهش برمبنای نظریه های روان سنجی و به ویژه تحلیل عاملی اکتشافی بود. جامعه آماری شامل کلیه معلمان پژوهنده و کارشناسان پژوهشی استان همدان بود که از بین آنها 321 نفر معلم پژوهنده و 133 نفر کارشناس پژوهشی به روش نمونه گیری خوشه ای تصادفی, انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده, پرسش نامه محقق ساخته با 46 گویه بسته پاسخ مربوط به موانع اجرای برنامه معلم پژوهنده بود. پایایی اولیه پرسش نامه به روش آلفای کرونباخ 0.94 به دست آمد. پس از توزیع, گردآوری و تحلیل داده های پرسش نامه به روش تحلیل عاملی اکتشافی, موانع استخراج شد. در تحلیل عاملی اکتشافی از رویه مولفه های اصلی و روش چرخش واریماکس, استفاده شد. مشخصه های آماری اولیه با اجرای تحلیل مولفه های اصلی به دست آمده نشان داد که ارزش ویژه دوازده عامل, بزرگ تر از 1 بود, این دوازده عامل درمجموع, 65.56 درصد کل واریانس متغیرها را تبیین می کردند. ماتریس متغیرهای چرخش داده شده به شیوه واریماکس نشان داد که چهار پرسش زیر دو عامل, بار داشتند و بایدحذف می شدند و دوباره تحلیل عاملی, صورت می گرفت. با انجام این کار, هفت عامل, استخراج و 35 گویه باقی ماندند, این هفت عامل درمجموع, 56.58 درصد از واریانس کل متغیرها را تبیین کردند. پس از بررسی تحلیلی پرسش نامه توسط یک گروه از متخصصان اقدام پژوهی, موانع اجرای برنامه معلم پژوهنده به تفکیک به صورت ترتیبی, استخراج شدند که شامل «موانع مدیریتی, ضعف اطلاع رسانی, ضعف توانایی پژوهشی معلم, مشکلات ارزشیابی, نارسایی دوره های آموزشی, موانع سازمانی و ضعف محتوای آموزشی» می شوند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نامداری پژمان، مهدی، قنبری، سیروس، و محمودی، حشمت اله. (1392). شناسایی موانع اجرای برنامه معلم پژوهنده از دید معلمان پژوهنده و کارشناسان: مورد مطالعه استان همدان. پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)، 20 (دوره جدید)(3)، 195-216. SID. https://sid.ir/paper/477486/fa

    Vancouver: کپی

    نامداری پژمان مهدی، قنبری سیروس، محمودی حشمت اله. شناسایی موانع اجرای برنامه معلم پژوهنده از دید معلمان پژوهنده و کارشناسان: مورد مطالعه استان همدان. پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)[Internet]. 1392؛20 (دوره جدید)(3):195-216. Available from: https://sid.ir/paper/477486/fa

    IEEE: کپی

    مهدی نامداری پژمان، سیروس قنبری، و حشمت اله محمودی، “شناسایی موانع اجرای برنامه معلم پژوهنده از دید معلمان پژوهنده و کارشناسان: مورد مطالعه استان همدان،” پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)، vol. 20 (دوره جدید)، no. 3، pp. 195–216، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/477486/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button