Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,080
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

312
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شاخصهای اساسی موثر بر وفاداری مشتریان در صنعت بهداشتی و سلولزی ایران با استفاده از رویکرد دلفی فازی و دیمتل فازی

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 20

کلیدواژه

آزمایشگاه تصمیم گیری و ارزیابی آزمون (دیمتل) فازیQ3

چکیده

 در محیطهای کسب و کار مدرن, تولیدکنندگان با فشار فزاینده الزامات مشتریان در شخصی سازی محصول, بهبود کیفیت و پاسخ گویی به تقاضا رو به رو هستند. برای حفظ کسب و کار در این فشارها, بیشتر سازمانها درصدد توسعه شراکت راهبردی با مشتریان و همکاری با آنها هستند؛ به گونه ای که سبب ایجاد ارزش برای آنها شده و این امر منجر به شکل گیری مشتریانی وفاداری منجر شود. این پژوهش بر آن است تا با بررسی ادبیات مربوط به وفاداری مشتریان, شاخص های کلیدی و اثربخش وفاداری مشتریان در بخش تامین کنندگان صنعت بهداشتی و سلولزی ایران را با استفاده از روش دلفی فازی شناسایی کرده و با استفاده از روش دیمتل فازی, الگویی نظام مند را برای مدلسازی و تاثیرگذاری شاخص ها ارائه کند. نتایج حاصل از پژوهش بیانگر آن است که شاخصهای اساسی موثر بر وفاداری مشتریان عبارتند از: ویژگیها و چگونگی رفتار فروشنده با مشتری, صداقت با مشتری, میزان قیمت کالا, کیفیت و نزدیکی روابط با مشتری, منافع حاصل از روابط مشترک, تجربه خرید گذشته مشتری و مسوولیت پذیری فروشنده. ویژگیها و چگونگی رفتار فروشنده با مشتری تاثیرگذارترین و کیفیت و نزدیکی روابط با مشتری تاثیرپذیرترین شاخص ها هستند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    آقایی، اصغر، آقایی، میلاد، و آقایی، رضا. (1391). شاخصهای اساسی موثر بر وفاداری مشتریان در صنعت بهداشتی و سلولزی ایران با استفاده از رویکرد دلفی فازی و دیمتل فازی. مدیریت بازرگانی، 4(3)، 1-20. SID. https://sid.ir/paper/478024/fa

    Vancouver: کپی

    آقایی اصغر، آقایی میلاد، آقایی رضا. شاخصهای اساسی موثر بر وفاداری مشتریان در صنعت بهداشتی و سلولزی ایران با استفاده از رویکرد دلفی فازی و دیمتل فازی. مدیریت بازرگانی[Internet]. 1391؛4(3):1-20. Available from: https://sid.ir/paper/478024/fa

    IEEE: کپی

    اصغر آقایی، میلاد آقایی، و رضا آقایی، “شاخصهای اساسی موثر بر وفاداری مشتریان در صنعت بهداشتی و سلولزی ایران با استفاده از رویکرد دلفی فازی و دیمتل فازی،” مدیریت بازرگانی، vol. 4، no. 3، pp. 1–20، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/478024/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا