Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,901
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

631
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تحول شناختی دانشجویان در ادراک از معناداری در زندگی

صفحات

 صفحه شروع 18 | صفحه پایان 27

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, بررسی تحول شناختی در ادراک دانشجویان از معناداری در زندگی بر اساس ویژگی های جمعیت شناختی بود. روش پژوهش علی - مقایسه ای و جامعه آماری تمامی دانشجویان دختر و پسر همه دوره های تحصیلی دانشگاه های آزاد اسلامی واحد خوراسگان, علوم پزشکی اصفهان و دانشگاه اصفهان در سال تحصیلی 1389-90 بود. از بین دانشجویان این سه دانشگاه و با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای و بر حسب فرمول تعیین کوهن و همکاران (2000), 400 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه معناداری در زندگی مورگان و فارسیدز (2009) بود. پس از جمع آوری داده ها, با استفاده از آزمون t تک نمونه ای,t  نمونه های مستقل, تحلیل واریانس یکراهه و آزمون تعقیبی توکی, پرسش های پژوهش بررسی شد. نتایج نشان داد که میانگین همه مولفه های معناداری در زندگی دانشجویان بجز مولفه زندگی معنادار, بالاتر از حد متوسط است (P<0.05), ولی جنسیت, تاهل, سال تحصیل و نوع دانشگاه بر معناداری دانشجویان تاثیری نداشته است. گروه های سنی و رشته تحصیلی بر معناداری دانشجویان موثر بوده است. همچنین نتایج نشان داد که معناداری در زندگی یک سازه مستقل نیست و بالا رفتن سن باعث کاهش معناداری در زندگی دانشجویان می شود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

نادی، محمدعلی، و سجادیان، ایلناز. (1391). مقایسه تحول شناختی دانشجویان در ادراک از معناداری در زندگی. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، 13(1 (پیاپی 47))، 18-27. SID. https://sid.ir/paper/478723/fa

Vancouver: کپی

نادی محمدعلی، سجادیان ایلناز. مقایسه تحول شناختی دانشجویان در ادراک از معناداری در زندگی. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی[Internet]. 1391؛13(1 (پیاپی 47)):18-27. Available from: https://sid.ir/paper/478723/fa

IEEE: کپی

محمدعلی نادی، و ایلناز سجادیان، “مقایسه تحول شناختی دانشجویان در ادراک از معناداری در زندگی،” دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، vol. 13، no. 1 (پیاپی 47)، pp. 18–27، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/478723/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا