Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,232
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

719
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تغییرات سایکوفیزیولوژیک مرتبط با اضطراب امتحان در ارزشیابی کیفی- توصیفی دانش آموزان ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 42 | صفحه پایان 55

چکیده

 هدف: مطالعه حاضر با هدف بررسی تغییرات سایکوفیزیولوژیک مرتبط با اضطراب امتحان در ارزشیابی کیفی- توصیفی دانش آموزان ابتدایی انجام شد.روش: این مطالعه در قالب طرح آزمایشی در مورد 90 نفر از دانش آموزان انجام شد. آنها با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب و به پرسشنامه های اضطراب امتحان کودکان ساراسون, شخصیت کودک و نوجوان آیزنک و عزت نفس کوپر اسمیت پاسخ دادند. ضربان قلب آنها یک هفته قبل و بعد از امتحان و روز امتحان گرفته شد. 32 نفر در نمونه گیری بزاق شرکت کردند. داده ها به کمک روش تحلیل واریانس مکرر تحلیل گردید.یافته ها: میزان کورتیزول بزاقی و ضربان قلب آزمودنی ها در روز امتحان نسبت به یک هفته قبل و بعد از امتحان به صورت معناداری افزایش یافت. رابطه معکوس و معناداری بین میزان اضطراب امتحان با میزان عزت نفس آنها وجود داشت. دانش آموزان درونگرا, پرخاشگر و روان رنجور, اضطراب امتحان بیشتری را تجربه می کنند.نتیجه گیری: علی رغم تغییر نظام آموزشی, تمهیدات لازم در خصوص پیشگیری و کاهش اضطراب امتحان دانش آموزان به عمل آوردند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شریف عسکری، زینب، فتحی آشتیانی، علی، علی پور، احمد، و صفاری نیا، مجید. (1391). تغییرات سایکوفیزیولوژیک مرتبط با اضطراب امتحان در ارزشیابی کیفی- توصیفی دانش آموزان ابتدایی. روانشناسی سلامت، 1(4)، 42-55. SID. https://sid.ir/paper/478751/fa

    Vancouver: کپی

    شریف عسکری زینب، فتحی آشتیانی علی، علی پور احمد، صفاری نیا مجید. تغییرات سایکوفیزیولوژیک مرتبط با اضطراب امتحان در ارزشیابی کیفی- توصیفی دانش آموزان ابتدایی. روانشناسی سلامت[Internet]. 1391؛1(4):42-55. Available from: https://sid.ir/paper/478751/fa

    IEEE: کپی

    زینب شریف عسکری، علی فتحی آشتیانی، احمد علی پور، و مجید صفاری نیا، “تغییرات سایکوفیزیولوژیک مرتبط با اضطراب امتحان در ارزشیابی کیفی- توصیفی دانش آموزان ابتدایی،” روانشناسی سلامت، vol. 1، no. 4، pp. 42–55، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/478751/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا