مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

694
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

296
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل عددی اثر مجموعه چرخ های انواع هواپیماها در تعیین نواحی بحرانی روسازی صلب باند فرودگاه

صفحات

 صفحه شروع 61 | صفحه پایان 70

چکیده

 طراحی ضخامت روسازی صلب باند فرودگاه مبتنی بر تنش کششی بحرانی در زیر دال بتنی می باشد. هدف از انجام این تحقیق تعیین نواحی بحرانی دال بتنی تحت بارگذاری انواع هواپیماها در محیط سه بعدی اجزا محدود است. در این مقاله با توجه به مدل سازی های سه بعدی صورت گرفته با استفاده از نرم افزار اجزا محدود ABAQUS, مطالعه عددی به منظور تعیین نقش مجموعه چرخ هواپیماهای مسافربری, تجاری و نظامی بر تنش بحرانی وارده بر روسازی و تعیین نواحی بحرانی روسازی صلب باند فرودگاه صورت پذیرفته است. بدین منظور آرایش چرخ های 148 هواپیمای مختلف در حالات مختلف بارگذاری در لبه و وسط دال بتنی مدل سازی شده است. نتایج این مطالعه بیانگر آنست که در میان هواپیماهای مختلفی که در فرودگاه های جهان تردد می کنند, A380F, B777-300ER, C17A وConcorde  بیشترین تنش کششی را بر روسازی صلب باند فرودگاه تحمیل می کنند. همچنین در طیف وسیعی از هواپیماها, در حالتی که طول تایر چرخ ها در لبه دال بتنی قرار می گیرد, بحرانی ترین تنش در زیر دال بتنی اتفاق می افتد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شفابخش، غلامعلی، اکبری، عباس، و کاشی، احسان. (1391). تحلیل عددی اثر مجموعه چرخ های انواع هواپیماها در تعیین نواحی بحرانی روسازی صلب باند فرودگاه. مدل سازی در مهندسی، 10(29)، 61-70. SID. https://sid.ir/paper/478895/fa

    Vancouver: کپی

    شفابخش غلامعلی، اکبری عباس، کاشی احسان. تحلیل عددی اثر مجموعه چرخ های انواع هواپیماها در تعیین نواحی بحرانی روسازی صلب باند فرودگاه. مدل سازی در مهندسی[Internet]. 1391؛10(29):61-70. Available from: https://sid.ir/paper/478895/fa

    IEEE: کپی

    غلامعلی شفابخش، عباس اکبری، و احسان کاشی، “تحلیل عددی اثر مجموعه چرخ های انواع هواپیماها در تعیین نواحی بحرانی روسازی صلب باند فرودگاه،” مدل سازی در مهندسی، vol. 10، no. 29، pp. 61–70، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/478895/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button