Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,958
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

843
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی لگو آموزشی بر افزایش هوش عملی و خلاقیت کودکان پیش دبستانی

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

کلیدواژه

چکیده

 هدف این پژوهش بررسی اثربخشی لگو آموزشی بر افزایش هوش عملی و خلاقیت کودکان پیش دبستانی است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه کودکان 4 تا 6 ساله ای است که در سال تحصیلی 91-90 در یکی از مراکز پیش دبستانی و مهدکودک های منطقه یک آموزش و پرورش شهر تهران حضور دارند.حجم نمونه در این پژوهش جمعا 26 نفر بود (13 نفر گروه آزمایش و 13 نفر گروه گواه) که به صورت نمونه گیری داوطلبانه انتخاب شدند و به تصادف در دو گروه آزمایش و گواه جایگزین شدند. در نهایت برای سنجش هوش عملی از آزمون وکسلر و برای سنجش خلاقیت از آزمون تصویری تورنس استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آزمون تحلیل کوواریانس به آزمون فرضیه های تحقیق پرداخته شد. نتایج نشان داد که لگو آموزشی بر افزایش هوش عملی (0.05=a) و خلاقیت (a=0.01) کودکان 4 تا 6 ساله تاثیر معنادار دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسنی، فریبا، محمودی، غلامرضا، و تهرانی، ندا. (1392). اثربخشی لگو آموزشی بر افزایش هوش عملی و خلاقیت کودکان پیش دبستانی. تحقیقات روانشناختی، 5(20)، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/480386/fa

    Vancouver: کپی

    حسنی فریبا، محمودی غلامرضا، تهرانی ندا. اثربخشی لگو آموزشی بر افزایش هوش عملی و خلاقیت کودکان پیش دبستانی. تحقیقات روانشناختی[Internet]. 1392؛5(20):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/480386/fa

    IEEE: کپی

    فریبا حسنی، غلامرضا محمودی، و ندا تهرانی، “اثربخشی لگو آموزشی بر افزایش هوش عملی و خلاقیت کودکان پیش دبستانی،” تحقیقات روانشناختی، vol. 5، no. 20، pp. 0–0، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/480386/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا