Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,734
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

4,514
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عملکرد برند، مفهوم سازی و اندازه گیری

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 در دهه های اخیر, نقش و اهمیت دارایی های نامشهود همزمان با افزایش سطح رقابت بین شرکت ها افزایش یافته است. یکی از دارایی های نام شهودی که مهم ترین عامل متمایزکننده یک شرکت و ایجاد مزیت رقابتی برای آن می باشد, برند است. از آنجایی که عملکرد برند رابطه مستقیمی با عملکرد یک سازمان دارد, سنجش و پایش مستمر آن می تواند به عنوان ابزار مدیریتی قدرتمندی به مدیران در جهت نیل به اهداف کلی و استراتژیک سازمان ها کمک نماید. از آنجایی که عملکرد برند ماهیتی چند بعدی دارد تا کنون محققان مختلف معیارها و شاخص های مختلفی را با توجه به نیاز و دیدگاه خود برای ارزیابی برند معرفی کرده اند, ولی متاسفانه رویکرد یگانه و استانداردی در این زمینه وجود نداشته است. از این رو در این مقاله سعی شده است تا با مرور ادبیات تحقیق, شاخص ها و سنجه هایی که تا کنون برای سنجش عملکرد برند معرفی شده اند به صورت منسجمی طبقه بندی و در کنار یکدیگر قرار داده شوند. این سنجه ها به سه گروه کلی سنجه های مبتنی بر نتایج کوتاه مدت, سنجه های مبتنی بر نتایج بلندمدت و سنجه های ترکیبی تقسیم شده اند. گروه اول علاوه بر شاخص های مالی و شاخص های بازاری, ارزش ویژه برند مبتنی بر دیدگاه مالی را نیز شامل می شود در حالی که در گروه دوم عمدتا شاخص های ادراکی و مبتنی بر رفتار مصرف کننده از جمله ارزش ویژه برند مبتنی بر مصرف کننده (یا مشتری) و سایر سنجه های رفتاری گنجانده شده است. مدل های مختلف ارزش گذاری برند که ترکیبی از سنجه های بلندمدت و کوتاه مدت می باشند نیز در گروه سوم جای داده شده اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسنی، علی، موسوی بازرگانی، سیدجلال، و قدیری نیا، محمد. (1392). عملکرد برند, مفهوم سازی و اندازه گیری. گردشگری، 1(1)، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/480502/fa

    Vancouver: کپی

    حسنی علی، موسوی بازرگانی سیدجلال، قدیری نیا محمد. عملکرد برند, مفهوم سازی و اندازه گیری. گردشگری[Internet]. 1392؛1(1):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/480502/fa

    IEEE: کپی

    علی حسنی، سیدجلال موسوی بازرگانی، و محمد قدیری نیا، “عملکرد برند, مفهوم سازی و اندازه گیری،” گردشگری، vol. 1، no. 1، pp. 0–0، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/480502/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا