مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,134
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

271
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر رقابت خارجی بر شدت رقابت و مارک آپ در بازارهای صنعتی ایران

صفحات

 صفحه شروع 27 | صفحه پایان 55

چکیده

 هدف این مقاله, بررسی عوامل تعیین کننده مارک آپ بنگاه های داخلی (PCM), تمرکز داخلی, صادرات و واردات و روابط احتمالی بین آنها در صنایع ایران است. نتایج رگرسیون معادله مارک آپ داخلی (PCMd) نشان می دهد که رابطه مثبت بین (PCMd) و تمرکز داخلی(Hd)  وجود دارد. بنابراین, صنایع با تمرکز بالا در ایران, قدرت بازاری بیشتری داشته و قیمت بازار داخلی را تحت تاثیر قرار می دهند. بطوریکه با یک درصد افزایش شاخص تمرکز, انتظار بر آن است که (PCMd) بطور متوسط 0.3 درصد افزایش یابد. همچنین, یافته های تحقیق موید آن است که ارتباط ضریب سهم واردات (MR) و تمرکز واردات (Hm) با (PCMd) در صنایع ایران منفی است. این نتیجه موید آن است که با افزایش رقابت خارجی, مارک آپ بنگاه های داخلی کاهش یافته است. همچنین نتایج مدل برازش شده نشان می دهد که نرخ تعرفه, تاثیر مثبت بر(PCMd)  دارد. به گونه ای که یک درصد افزایش نرخ تعرفه, به طور متوسط منجر به 2.01 درصد افزایش در (PCMd) شده است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

شهیکی تاش، محمدنبی، و اتباعی، فرامرز. (1391). تاثیر رقابت خارجی بر شدت رقابت و مارک آپ در بازارهای صنعتی ایران. مطالعات اقتصادی کاربردی ایران (مطالعات اقتصادی کاربردی)، 1(3)، 27-55. SID. https://sid.ir/paper/481861/fa

Vancouver: کپی

شهیکی تاش محمدنبی، اتباعی فرامرز. تاثیر رقابت خارجی بر شدت رقابت و مارک آپ در بازارهای صنعتی ایران. مطالعات اقتصادی کاربردی ایران (مطالعات اقتصادی کاربردی)[Internet]. 1391؛1(3):27-55. Available from: https://sid.ir/paper/481861/fa

IEEE: کپی

محمدنبی شهیکی تاش، و فرامرز اتباعی، “تاثیر رقابت خارجی بر شدت رقابت و مارک آپ در بازارهای صنعتی ایران،” مطالعات اقتصادی کاربردی ایران (مطالعات اقتصادی کاربردی)، vol. 1، no. 3، pp. 27–55، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/481861/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button