Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,824
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

770
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه درک کلامی در دانش آموزان دختر تک زبانه و دو زبانه

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 هدف از این پژوهش, مقایسه درک کلامی دانش آموزان دختر تک زبانه و دو زبانه شهر تهران است. برای این منظور, 180 دانش آموز دختر 7 الی 9 ساله که شامل 60 دانش آموز تک زبانه"فارس زبان", 60 دانش آموز دو زبانه "ترک ـ فارس" و 60 دانش آموز دو زبانه "فارسی ـ انگلیسی" از پایه های اول, دوم و سوم دبستان بودند با روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب شدند. برای مطالعه و ارزیابی تاثیر دو زبانگی بر کارکرد شناختی درک کلامی, از تست هوش وکسلر ویرایش چهارم (WISC-IV) استفاده شد. داده های پژوهشی با بهره گیری از روش های آمار توصیفی, تحلیل واریانس یکراهه و آزمون تعقیبی نحلیل شد. نتایج نشان داد که عامل درک کلامی (VCI) در دانش آموزان تک زبانه (فارس زبان) با دانش آموزان دو زبانه "ترک ـ فارس" و دو زبانه"فارسی ـ انگلیسی" تفاوت دارد. بدین صورت که میانگین عامل درک کلامی در دانش آموزان دو زبانه "فارسی ـ انگلیسی" از دو گروه دیگر بالاتر است. همچنین نتایج نشان داد که توانایی استدلال کلامی و تشابهات در دانش آموزان دختر دو زبانه "فارسی ـ انگلیسی" بالاتر از دو گروه دیگر می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فروغی، مهسا، کشاورزی ارشدی، فرناز، و صالحی، مهدیه. (1390). مقایسه درک کلامی در دانش آموزان دختر تک زبانه و دو زبانه. تحقیقات روانشناختی، 3(12)، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/482172/fa

    Vancouver: کپی

    فروغی مهسا، کشاورزی ارشدی فرناز، صالحی مهدیه. مقایسه درک کلامی در دانش آموزان دختر تک زبانه و دو زبانه. تحقیقات روانشناختی[Internet]. 1390؛3(12):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/482172/fa

    IEEE: کپی

    مهسا فروغی، فرناز کشاورزی ارشدی، و مهدیه صالحی، “مقایسه درک کلامی در دانش آموزان دختر تک زبانه و دو زبانه،” تحقیقات روانشناختی، vol. 3، no. 12، pp. 0–0، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/482172/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا