Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,408
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,847
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه خودتنظیمی با انگیزش پیشرفت و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر دوره متوسطه شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 325 | صفحه پایان 338

چکیده

 هدف پژوهش, بررسی رابطه بین خودتنظیمی با انگیزش پیشرفت و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر دوره متوسطه شهر تهران بود. جامعه مورد مطالعه, شامل تمامی دختران متوسطه شهر تهران بود. حجم نمونه 300 نفر بود که به شیوه نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای انتخاب شدند. ابزارهای مورد استفاده, شامل «پرسشنامه یادگیری خودتنظیمی (صلاحیت میان برنامه ای) با 52 پرسش بر اساس مقیاس لیکرت, پرسشنامه انگیزش پیشرفت هرمنس با 29 پرسش چهارگزینه ای به علاوه معدل نیمسال اول دانش آموزان نیز جهت اندازه گیری عملکرد تحصیلی, بوده است. جهت تحلیل داده ها از آمار توصیفی و استنباطی (همبستگی پیرسون و رگرسیون چندمتغیره گام به گام) استفاده شد. تحلیل داده ها نشانداد که بین خودتنظیمی و انگیزش پیشرفت دانش آموزان دختر رابطه مثبت و معنی دار وجوددارد (0.501) و متغیر پیش بین خودتنظیمی, 25 درصد واریانس انگیزش پیشرفت را تبیین می کند, همچنین بین خودتنظیمی و پیشرفت تحصیلی, رابطه مثبت و معنی دار وجود دارد (0.744) و خودتنظیمی, 54 درصد واریانس متغیر ملاک پیشرفت تحصیلی را تبیین می کند. نتایج دیگر نشان دادند که بین انگیزش پیشرفت و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر, رابطه معنی دار مثبت وجود دارد (0.53) و متغیر انگیزش پیشرفت, توان تبیین 28 درصد واریانس متغیر ملاک یعنی پیشرفت تحصیلی را دارد. نتایج رگرسیون گام به گام حاکی از آن بود که متغیرهای خودتنظیمی و انگیزش پیشرفت با هم, 56 درصد از واریانس پیشرفت تحصیلی را تبیین می کنند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یاسمی نژاد، پریسا، طاهری، مرضیه، گل محمدیان، محسن، و احدی، حسن. (1392). رابطه خودتنظیمی با انگیزش پیشرفت و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر دوره متوسطه شهر تهران. پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)، 20 (دوره جدید)(3)، 325-338. SID. https://sid.ir/paper/483066/fa

    Vancouver: کپی

    یاسمی نژاد پریسا، طاهری مرضیه، گل محمدیان محسن، احدی حسن. رابطه خودتنظیمی با انگیزش پیشرفت و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر دوره متوسطه شهر تهران. پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)[Internet]. 1392؛20 (دوره جدید)(3):325-338. Available from: https://sid.ir/paper/483066/fa

    IEEE: کپی

    پریسا یاسمی نژاد، مرضیه طاهری، محسن گل محمدیان، و حسن احدی، “رابطه خودتنظیمی با انگیزش پیشرفت و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر دوره متوسطه شهر تهران،” پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)، vol. 20 (دوره جدید)، no. 3، pp. 325–338، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/483066/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا